۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
بهره برداری از ۸۴۰۰ طرح اشتغالزایی بانوان

بهره برداری از ۸۴۰۰ طرح اشتغالزایی بانوان

۸ هزار و ۴۰۰ طرح اشتغال بانوان سرپرست خانوار، با حمایت بنیاد برکت افتتاح، و برترین طرح‌ها معرفی شدند.

به گزارش بازار، محمد ترکمانه در مراسم بهره برداری از ۸۴۰۰ طرح اشتغالزایی بانوان با معرفی برگزیدگان که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور افتتاح شد، گفت: این ۸ هزار و ۴۰۰ طرح با سرمایه‌گذاری ۹ هزار و ۸۶ میلیارد ریالی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام، منجر به ایجاد ۲۵ هزار فرصت شغلی برای بانوان سرپرست خانوار در سراسر کشور شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: این رویداد با هدف طراحی مدل‌های بومی برای افزایش حضور بانوان در حوزه‌های اقتصاد خانواده، کسب‌وکارهای خانگی، افزایش مشارکت اقتصادی بانوان و تقویت شبکه اجتماعی بانوان کارآفرین در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفت و ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: از مجموع طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت تاکنون حدود ۴۰ درصد یعنی بیش از ۵۵ هزار طرح مربوط به بانوان بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه بانوان سرپرست خانوار ساکن یک‌هزار و ۷۱۸ روستای محروم کشور تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند، گفت: مشاغل بنیاد برای بانوان سرپرست خانوار در ۳۵ رسته شغلی ایجاد شده است که پرورش دام سبک و سنگین، تولید پوشاک، صنایع دستی و قالی‌بافی بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

کد خبر: ۱۱۳٬۱۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha