۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
طرح جهش تولید در ۳۰۰ هزار هکتار دیم‌زارهای زنجان اجرا می‌شود
رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان:

طرح جهش تولید در ۳۰۰ هزار هکتار دیم‌زارهای زنجان اجرا می‌شود

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهادکشاورزی زنجان، از اجرای طرح جهش تولید در ۳۰۰ هزار هکتار دیمزارهای گندم استان خبر داد و گفت: ۲۰ هزار هکتار اراضی نیز زیر کشت آبی رفته است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه میزان طرح زیر کشت دیم اراضی کشاورزی استان زنجان در سال زراعی جاری بیش از ۳۰۰ هزار هکتار بوده است، گفت: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار این سازمان، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای استان زنجان است.

وی با یادآوری اینکه از ۳۲۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت گندم در استان زنجان، ۱۸ هزار هکتار به کشت آبی و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار نیز به کشت دیم اختصاص دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در خصوص تامین بذر با هیچ مشکلی در استان مواجه نیستیم و این شامل بذر گواهی شده و خودمصرفی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان در خصوص نحوه استفاده از کود شیمیایی توسط کشاورزان، خاطرنشان کرد: در خصوص تامین کود کشاورزان نیز همانند بذر گندم، این مقدار به اندازه کافی در استان محقق شده است اما این نکته را نیز باید مد نظر داشت که ارائه کود ازته مشروط به ارائه کود پتاس و فسفاته است و دلیل آن لزوم استفاده این دو کود در کنار هم است.

تاراسی با یادآوری اینکه با اختصاص بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت دیم، ۷۰ درصد اراضی به این نوع کشت اختصاص داده شده است، بیان کرد: امسال طرح جهش تولید در اراضی دیم در ۱۵ استان به اجرا گذاشته خواهد شد که زنجان یکی از این استان‌ها به شمار می‌رود.

کد خبر: ۱۱۳٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha