۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۷
تفکر ضد تولید در اردبیل| تولیدکنندگان حامی ندارند
بازار گزارش می دهد؛

تفکر ضد تولید در اردبیل| تولیدکنندگان حامی ندارند

اردبیل - تفکر ضد تولید در اردبیل به واحدهای احداثی و توسعه ای در سطح استان اردبیل لطمه وارد کرده و روز به روز کاهش ظرفیت تولید و حتی تعطیلی واحدهای فعال را شاهد هستیم.

بازار؛ گروه استان ها: در آستانه سفر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت سیزدهم به استان اردبیل بخش عظیمی از صنعتگران و تولیدکنندگان با انتقاد شدید از کوتاهی مدیران استان اردبیل در عدم حمایت کافی از فرآیند تولید سفره دل خود را در پیش اصحاب رسانه باز کرده و از نقاط ضعف و بی توجهی به این عرصه علیرغم شعارهای رنگارنگ و وعده های نافرجام خبر می دهند.

در بازدید از کارخانه تولید نان های حجیم در شهرک صنعتی شماره یک اردبیل به موارد عجیبی از کارشکنی مسئولان در فرآیند تولید برخورد کردیم که در نوع خود بی نظیر است.

تنها ۳۵ درصد آرد مورد نیاز این کارخانه به صورت سهمیه تامین می شود
مدیر کارخانه یاشگین با اعلام اینکه ظرفیت تولید این کارخانه در روز به بیش از ۸۰ کیسه آرد رسیده است، اظهار کرد: تنها ۳۵ درصد آرد مورد نیاز این کارخانه به صورت سهمیه تامین می شود و مابقی را مجبور هستیم از کارخانجات آرد به صورت آزاد تهیه کنیم.

تفکر ضد تولید در اردبیل| تولیدکنندگان حامی ندارند

وحید ملکی به سرکشی کارشناسان صنعت، معدن و تجارت در بررسی وضعیت تامین آرد کارخانه اشاره و خاطرنشان کرد: کارشناس سازمان صمت در بازرسی از کارخانه آرد آزاد خریداری شده ما را تخلف از نوع تهیه خارج از شبکه قلمداد کرده و گزارش خود را برای تعزیرات ارسال کرده تا ۱۰۰ میلیون تومان جریمه بی مورد و بی جهت برای این کارخانه اعمال شود.

وی گفت: ما با ارائه مدارک به سازمان صمت و تعزیرات آردهای تهیه شده را از کارخانه ها براساس پروانه و ظرفیت تولید اعلام شده به گوش مسئولان رساندیم اما کارشناس این سازمان با اعلام مخالفت و همچنین طرح برخی مسایل حاشیه ای سعی کرد تا هیچ توجهی به درخواست های قانونی ما نداشته باشد و حتی بعد از پیگیری و اثبات حقانیت آنها دستور به لغو این جریمه نشدند.

این تولیدکننده اردبیلی بیان کرد: کدام عقل سلیم قبول می کند که برای تامین آرد این کارخانه ما بخواهیم با صاحب کارخانه آرد زدوبند داشته باشیم در حالی که ما با اشتغال ۳۰ نفر روزانه تولید ۷۰ درصد نان حجیم مورد نیاز استان را انجام می دهیم و پرداختی حق بیمه کارگران نیز بیش از ۲۶ میلیون تومان است.

ملکی افزود: سازمان صمت می توانست با استعلام از شرکت خلیج فارس به عنوان توزیع کننده آرد و حتی کارخانه میزان آرد تامینی این کارخانه را محاسبه کرده و اجازه ندهند تا جریمه های میلیونی تولیدکنندگان را بی جهت و بی مورد در فرآیند نارضایتی قرار دهد.

وی ادامه داد: نکته جالب اینکه تعزیرات نیز در بررسی مجدد پرونده هیچ توجهی به مدارک و مستندات ما نکرد و با تائید جریمه صادر شده سعی کرد تا به نوعی در این حکم غیرقانونی صادر شده مهر تائید بزند.

تفکر ضد تولید در اردبیل| تولیدکنندگان حامی ندارند

مدیرعامل کارخانه یاشگین تصریح کرد: در چنین شرایطی ما در یک ماه اخیر شکایت خود را به دیوان عدالت اداری بردیم و قرار است به زودی حکم برائت صادر شود اما مسئولان استان نمی دانند که با این کارشکنی در چرخه تولید و رونق اقتصادی عملا اختلال ایجاد می کنند.

ملکی اظهار کرد: تعطیلی این واحد تولیدی جز بیکاری افراد شاغل و عدم پاسخگوئی به نیاز بازار هیچ ثمره ای نخواهد داشت و ما گله مند این جریان ضدتولید در اردبیل هستیم که کمر سرمایه گذاران و تولیدکنندگان را شکسته است.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای این مجموعه شبانه روزی تلاش می کنند تا ظرفیت تولید را افزایش داده و به نیاز بازار پاسخ دهند که اختلال در این فرآیند به ضرر استان خواهد بود.

نیاز ۲۰ استان کشور را تامین می کنیم اما حمایت چندانی از مسئولان استانی شاهد نیستیم
سجاد علیپور دیگر تولیدکننده نان های حجیم و نان نیمه آماده پیتزای شرکت آلاز در اردبیل اظهار کرد: بنده نیز در یک ماه اخیر به ۹۰ میلیون تومان جریمه مشابه کارخانه یاشگین محکوم شده ام در حالی که ما جز تولید و تهیه آرد به شکل دولتی و غیردولتی هیچ گناه دیگری در مسیر تامین نیاز استان مرتکب نشده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در هر یک از این واحدهای تولیدی ۲۵ تا ۳۰ نفر مشغول به کار هستند و ما نیاز ۲۰ استان کشور را در این حوزه تامین می کنیم اما حمایت چندانی از مسئولان استانی را در مسیر سرمایه گذاری شاهد نیستیم.

باید در احیای واحدهای تولیدی و کمک به اشتغال جوانان گام‌های مؤثری برداشته شود
این در حالی است که سید حامد عاملی استاندار اردبیل بر تقویت تولید با بهره‌گیری از پشتیبانی همه دستگاه‌ها و رفع موانع تاکید کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به صورت دقیق موانع و مشکلات پیش روی تولید را رصد کرده و در اولین فرصت نسبت به رفع آن اقدام کند تا پایداری منابع درآمدی، ارتقا سطح معیشت مردم و کارآفرینی مؤثر اتفاق بیفتد.

تفکر ضد تولید در اردبیل| تولیدکنندگان حامی ندارند

استاندار اردبیل بانک‌ها را موظف به تأمین منابع واحدهای تولیدی و صنعتی کرد و گفت: هیچ یک از بانک‌های عامل نباید دنبال بهانه و برخی مانع‌تراشی باشند بلکه بهتر است در احیای واحدهای تولیدی و کمک به اشتغال جوانان گام‌های مؤثری برداشته شود.

وی اظهار کرد: به هیچ وجه مانع‌تراشی در مسیر تولید، اشتغال و کارآفرینی قابل قبول نیست و ما از هیچ دستگاه اجرایی و بانک چنین خطایی را نمی‌پذیریم که واحد تولیدی و سرمایه‌گذار سرگردان صدور مجوز و یا تأمین منابعی بماند.

حال، جریان ضدتولیدی که در استان شکل گرفته باید در آستانه سفر رئیس جمهور و تاکید استاندار جدید اردبیل در رده های مدیریتی و کارشناسی به تفکر حمایت، پشتیبانی و رفع موانع تولید تبدیل شود تا بیش از این تولیدکنندگان در گرداب مشکلات غرق نشوند.

کد خبر: ۱۱۲٬۸۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha