۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲
۲۴۵ هزار بسته دستکش در مدار توزیع بین مردم آذربایجان‌غربی قرار دارد
مدیر تجهیزات معاونت غذا و داروی آذربایجان غربی:

۲۴۵ هزار بسته دستکش در مدار توزیع بین مردم آذربایجان‌غربی قرار دارد

ارومیه- مدیر تجهیزت و ملزومات مصرفی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۴۵ هزار بسته دستکش در استان تهیه شده که بخشی از آن توزیع شده و بخش دیگری در مدار عرضه بین مردم قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، لعیا صدیق راد روز جمعه در یک گفت و گوی خبری افزود: در پی شیوع بیماری کرونا و ممنوعیت صادرات دستکش از کشور، محموله هفت کانتینری که با هدف صادرات وارد گمرک بازرگان شده‌بود، برای توزیع در آذربایجان‌غربی انبار شد.

وی اضافه کرد: با همراهی صاحب این محموله و یکی از شرکت‌های توزیع در آذربایجان‌غربی، صدها هزار بسته دستکش بین بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها و و نهادهایی که نیازمند استفاده از دستکش بودند، به قیمت مصوب توزیع شد.

صدیق راد بیان کرد: بقیه اقلام داخل این محموله نیز در روزهای آینده با برنامه‌ریزی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی  آذربایجان‌غربی توزیع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت کارخانه تولید دستکش حریر در آذربایجان‌غربی، این کارخانه را ظرفیت ارزشمندی به لحاظ تامین و تولید دستکش مورد نیاز استان دانست و ادامه داد: با تدابیری که اتخاذ شده، مشکل خاصی در تامین دستکش مورد نیاز شهروندان در استان نخواهیم داشت.

مدیر تجهیزات معاونت غذاوداروی استان در خصوص ضرورت استفاده از اقلام پیشگیری از بیماری به‌ویژه دستکش گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی استفاده از دستکش برای افراد عادی ضرورتی ندارد و فقط کادر درمانی و افراد در معرض آلودگی ملزوم به استفاده از دستکش هستند.

کد خبر: ۱۱٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha