۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
تامین اجتماعی روز به روز بزرگتر و خدماتش کوچکتر می‌شود| ضرورت ایجاد رقابت در مسیر خروج از انحصارگری
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با بازار:

تامین اجتماعی روز به روز بزرگتر و خدماتش کوچکتر می‌شود| ضرورت ایجاد رقابت در مسیر خروج از انحصارگری

حجت الله فیروزی عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: متاسفانه متناسب با افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی مجموعه خدمات رسان نداریم.

حجت الله فیروزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اشکالات و ایرادات در خدمات رسانی بیمه تامین اجتماعی به مردم گفت: در حال حاضر بخش عمده‌ای از جمعیت کشورمان بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه روز به روز شاکله تامین اجتماعی بزرگتر می‌شود، ادامه داد: ما متاسفانه متناسب با افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی مجموعه خدمات رسان نداریم به عنوان مثال در همین تهران تنها چند عدد بیمارستان تامین اجتماعی وجود دارد و در اکثریت شهرستان‌ها اصلاً چنین چیزی وجود ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از مشکلات هم این است که افراد بیمه شده در تامین اجتماعی به راحتی به مراکز درمانی دسترسی ندارند و بیمه‌شدگان مجبور هستند به سایر بیمارستان‌ها سرزده و از خدمات بیمارستان‌هایی که طرف قرارداد با تامین اجتماعی هستند، استفاده کنند و طبیعی است که این بیمارستان‌ها اولویت خدمات رسانی را به افرادی می‌دهند که آنها را تحت پوشش قرار داده اند.

تامین اجتماعی از چند جهت انحصاری است و از این رو این سازمان به قدری بزرگ شده که با ساز و کار فعلی امکان اداره آن وجود ندارد لذا باید یک اصلاح ساختاری در سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد

فیروزی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی سازمان بزرگی است و منابع بسیار زیادی هم جذب می‌کند، بیان داشت: این سازمان امکانات خوبی دارد، اما مدیریت این منابع به ویژه در بخش خدمات رسانی به بیمه شدگان، باید ساماندهی و اصلاح شود.

فیروزی با اشاره به انحصاری شدن بیمه تامین اجتماعی در کشور بیان داشت: به واقع هر جا که انحصاری وجود داشته باشد زیان رسان است چرا که رقابت لازم دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تامین اجتماعی از چند جهت انحصاری است، گفت: از این رو این سازمان به قدری بزرگ شده که با این ساز و کار فعلی امکان اداره آن وجود ندارد لذا باید یک اصلاح ساختاری در سازمان تامین اجتماعی صورت گیرد یا اینکه رقابت ایجاد شود تا این سازمان است از انحصارگری در خدمات بیمه‌ای خارج شود.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha