۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
فروش بلیت های گردشگری لاکچری نوروز ۱۴۰۱ صحت ندارد| تورهای ۱۰۰ میلیونی دور از ذهن نیست
رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی:

فروش بلیت های گردشگری لاکچری نوروز ۱۴۰۱ صحت ندارد| تورهای ۱۰۰ میلیونی دور از ذهن نیست

رفیعی شاد، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران، هرگونه فروش تورهای گردشگری لاکچری برای سفر به کشورهای خارجی در نوروز ۱۴۰۱ با قیمت های بیش از ۱۰۰ میلیون تومانی را تکذیب کرد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «امیرپویان رفیعی شاد» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با بیان اینکه در روزهای اخیر برخی از رسانه های گروهی و پایگاه های خبری اعلام کرده اند که فروش تورهای گردشگری لاکچری برای نوروز ۱۴۰۱ با قیمت های هنگفتی آغاز شده است، افزود: در حالی که هنوز برنامه تورهای نوروزی مشخص نشده انتشار این خبرها و جوسازی های منفی به نفع دفاتر خدمات مسافرتی نیست.

عضوهیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرات هوایی و جهانگردی ایران یادآورشد: با افزایش قیمت ارزهای خارجی حداقل قیمت بلیت پروازهای بین المللی در مسیرهای مختلف به بیش از ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان رسیده است، لذا  وجود تورهای ۱۰۰ میلیون تومانی زیاد هم دور از ذهن نیست، ولی عده ای با طرح تورهای لاکچری به دنبال جوسازی علیه دفاتر خدمات مسافرتی هستند.

به علت شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای هوایی و لغو تورهای گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان، هم اکنون دفاتر و آژانس های خدمات مسافرتی در بدترین شرایط کسب و کار خود قرار دارند، اما همچنان سازمان امور مالیاتی و بانک ها بدون استمهال وام های دریافتی به دنبال وصول دریافتی های خود از دفاتر خدمات مسافرتی هستند

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران تاکید کرد: به علت شیوع بیماری کرونا و کاهش سفرهای هوایی و لغو تورهای گردشگری در بسیاری از کشورهای جهان، هم اکنون دفاتر و آژانس های خدمات مسافرتی در بدترین شرایط کسب و کار خود قرار دارند، اما همچنان سازمان امور مالیاتی و بانک ها بدون استمهال وام های دریافتی به دنبال وصول دریافتی های خود از دفاتر خدمات مسافرتی هستند.

در این شرایط بد کسب و کار، دفاتر خدمات مسافرتی نیازمند حمایت های بیشتری هستند
این عضوهیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرات هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه در این شرایط بد کسب و کار، دفاتر خدمات مسافرتی نیازمند حمایت های بیشتری هستند، گفت: در این شرایط هیچ حمایتی نمی شود بلکه بر علیه این دفاتر نیز جوسازی می شود.

رفیعی شاد تصریح کرد: اظهارات یک نفر در زمینه آژانس های دفاتر خدمات مسافرتی دلیل بر وجود تورهای لاکچری گردشگری نیست، زیرا نتایج آمارهای ما نشان می دهد که با افزایش بیکاری و خانه نشینی، هم اکنون برخی از فعالان این عرصه از فعالیت های اقتصادی خود بازمانده اند.

تا این تاریخ هیچ شرکت هواپیمایی برنامه پروازهای نوروزی خود را اعلام نکرده است، ولی چطور می شود که تورهای لاکچری گردشگری پر شده باشد ما نمی دانیم

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران اظهارداشت: تا این تاریخ هیچ شرکت هواپیمایی برنامه پروازهای نوروزی خود را اعلام نکرده است، ولی چطور می شود که تورهای لاکچری گردشگری پر شده باشد ما نمی دانیم.

به جهت محدودیتهای کرونایی پروازهای بین المللی در بسیاری از مسیرها کاهش یافته
این مقام مسئول در انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران بیان کرد: به جهت محدودیتهای کرونایی پروازهای بین المللی در بسیاری از مسیرها کاهش یافته و این امر سبب شده در برخی از مسیرهای خارجی بلیت کمبود پیدا کند.

این عضوهیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرات هوایی و جهانگردی ایران با بیان اینکه هم اکنون پروازهای چارتری نیز نداریم، افزود: هم اکنون بلیت در مسیر امارات به کانادا کمیاب شده ولی برخی ها فکر می کند که بلیت تورهای گردشگری در برخی از مسیرهای بین المللی پر شده و این طوری شایعه سازی می کنند.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه وضعیت کسب و کار دفاتر و آژانس های خدمات مسافرتی در مجموع در چه وضعیتی دارد، اظهارداشت: کسب و کارهای دفاتر خدمات مسافرتی به شرایط ایده ال نرسیده، اما نسبت به گذشته کمی بهتر شده است.

کد خبر: ۱۱۲٬۵۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha