۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
مجلس برای لایحه رتبه‌بندی معلمان ایستادگی می‌کند؛ افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی حقوق معلمان
رئیس کمیسیون آموزش مجلس در گفت و گو با بازار:

مجلس برای لایحه رتبه‌بندی معلمان ایستادگی می‌کند؛ افزایش ۱۰ تا ۲۵ درصدی حقوق معلمان

منادی رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: لایحه رتبه بندی معلمان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان مشکلی نخواهد داشت و اگر مشکلی پیش بیاید مجلس تا به آخر در این زمینه ایستادگی می کند.

علیرضا منادی سفیدان در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان در جلسه بعدی مجلس شورای اسلامی بررسی می شود، گفت: هدف غایی لایحه رتبه بندی معلمان ارتقای کیفیت آموزش و همچنین ارتقای شان و منزلت معلمان در کشور است.

وی افزود: در این لایحه بنا بر این است که ۸۰ درصد حقوق هئیت علمی همتراز در آموزش عالی را بگیرد و این عدد زیاد نیست و  پیش بینی می کنیم این لایحه حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی را طلب کند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهارداشت: ما تغییراتی را در لایحه دولت اعمال کرده ایم و پنج رتبه را در این لایحه تعیین کردیم؛ رتبه بالا، استاد معلمی را شامل می شود و رتبه پایین هم معلمین پایه هستند و بین هر رتبه ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ درصد افزایش حقوق را خواهیم داشت. همچنین بازنشستگان امسال هم می توانند از این رتبه بندی بهره مند شوند.

این نماینده مجلس ادامه داد: این لایحه بین ۲۰ الی ۳۰ هزار میلیارد تومان منابع طلب می کند و در بودجه سال جاری هم پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه دولت لایحه رتبه بندی معلمان را استرداد نکرده و این به معنای موافقت دولت در این زمینه است،بیان داشت: این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هم مشکلی نخواهد داشت و اگر مشکلی پیش بیاید مجلس تا به آخر در این زمینه ایستادگی می کند.

کد خبر: ۱۱۲٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • US ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
      0 0
      بچه هایشان را برای باسواد شدن به امارات بفرستید . معلم با حقوق زیر خط فقر ، هیچ انگیزه ای برای درس دادن ندارد . خلاص