۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
محدود بودن منابع آبی گلستان| روزانه ۱۲ هزار مترمکعب آب شیرین‌ می شود
مدیرعامل آب و فاضلاب گلستان خبرداد؛

محدود بودن منابع آبی گلستان| روزانه ۱۲ هزار مترمکعب آب شیرین‌ می شود

گرگان- هرمزی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با اشاره به محدود منابع آبی استان، گفت: روزانه ۱۲ هزار مترمکعب آب در گلستان شیرین‌ می شود.

بهزاد هرمزی در گفتگو با بازار اظهار کرد: گلستان در سال آبی که گذشت در زمره چهار استان اول کشور در زمینه خشکسالی قرار داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان با بیان این که آورد آبی رودخانه ها در بدترین شرایط ممکن قرار داشت، گفت: ۹۶ درصد آب شرب در گلستان وابسته به چاه ها بوده و از مجموع ۳۵ هزار حلقه چاه در استان تنها ۶۲۰ فقره آن در حوزه شرب استفاده می شود.

وی با اشاره به استفاده از آب های نامتعارف در استان، گفت: آب‌شیرین‌کن نیازآباد بندرترکمن در حال بهره برداری بوده و روزانه ۱۲ هزار مترمکعب از آن استحصال می شود و نقاط دیگری در استان برای این کار پیش بینی شده است.

هرمزی اضافه کرد: یکی از مسائلی که از دیرباز در گلستان به دنبال آن بودیم شیرین سازی آب دریا است که باید دستورالعمل سازگاری با کم آبی مصوب می شد.

وی ادامه داد: دستورالعمل سازگاری با کم آبی با حضور استاندار مصوب شد و با اعلام آن به وزارت نیرو اجازه برداشت آب از دریای خزر صادر شد.

طبق گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان تاکنون مجوز شیرین سازی ۳۲ میلیون متر مکعب اخذ شده و با هدف گذاری آب منطقه ای به ۴۴ میلیون مترمکعب خواهد رسید.

وی تأکید کرد: در درازمدت چاره ای جز شیرین سازی آب برای مصرف شرب نداریم زیرا منابع آبی گلستان بسیار محدود است.

هرمزی اعلام کرد: تا پایان سال براساس اعلام برنامه‌های آب منطقه‌ای مطالعات این پروژه انجام خواهد شد و خروجی مطالعات جهت سیر فرایند اخذ مجوز خرید تضمینی به آبفای کشور منتقل می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان از انتخاب سرمایه گذار تا سال آینده خبرداد و گفت: این پروژه زمان‌بر بوده و نمی‌توان به آن در سال‌های آتی تکیه کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سد نرماب امسال آبگیری شده و خطوط انتقال را هم در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۱۱۲٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha