۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
با مصوبه مجلس نرخ حق الوکاله کاهش می‌یابد
عضو هیأت رئیس مجلس:

با مصوبه مجلس نرخ حق الوکاله کاهش می‌یابد

حاجی دلیگانی، عضو هیأت رئیس مجلس گفت: با مصوبه مجلس برای آزمون وکلا در طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار قیمت‌های نامتعارف حق الوکاله هم کاهش می‌یابد.

به گزارش بازار، حسینعلی حاجی دلیگانی، با اشاره به دریافت‌های نا متعارف برخی وکلا گفت: ما با مصوبه اخیر مجلس این انحصار را شکستیم، زیرا با افزایش تعداد وکلا، عرضه زیاد شود و این بهترین ابزار برای مهار گرانفروشی‌ها و قیمت‌های بالای برخی وکلا خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: تا پیش از این کانون وکلا تعداد محدودی آن هم به تعداد وکلایی که مثلا فوت می‌کردند جذب می‌کرد، اما با مصوبه مجلس بسیاری از جوانان حقوقدان در کشور امکان ورود در این حوزه را پیدا می‌کنند.

وی مصوبه مجلس در تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار را به عنوان یک انقلاب در این حوزه توصیف کرد و افزود: ما با این مصوبه بوروکراسی اداری را که در برخی موارد صدور یک مجوز ۶ ماه تا یک سال به طول می‌انجامید حذف کردیم و در بخش تولید زمان صدور مجوزها را به سه روز کاهش دادیم.

حاجی دلیگانی گفت: در مورد وکلا هم در حال حاضر حدود پنج درصد از کسانی که در آزمون وکالت شرکت می‌کنند قبول می‌شوند که مصوبه مجلس ما این رقم را به ۱۴ درصد افزایش دادیم.

وی افزود: بدین ترتیب دسترسی مردم به خدمات وکالتی و مشاوره حقوقی بیشتر می‌شود و دستمزدها کاهش خواهد یافت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با این مصوبه یک رقابتی بر سر کیفیت خدمات حقوقی ایجاد می‌شود و جوانان تحصیل کرده‌ای که شش سال برای دریافت فوق لیسانس تلاش کرده اند می‌توانند وکیل و یا مشاور حقوقی شوند.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه دچار تعارض منافع بودیم افزود: با این قانون سعی کردیم این تعارض منافع را رفع کنیم تا جایی که براساس مصوبه مجلس نمایندگان ملت و حتی قضات هم مثل بقیه حقوقدانان اگر بخواهند وکیل شوند باید در صف آزمون شرکت کنند.

حاجی دلیگانی گفت: ما برای طبابت دانش آموختگان پزشکی محدودیتی قائل نیستیم، اما از کسی که شش سال حقوق خوانده است می‌خواهیم تا برای ورود به بازار کار، دوباره در آزمون شرکت کند.

وی افزود: در صورتی که این قانون نهایی شود یک انقلاب بزرگ در شکستن انحصارها به وجود می‌آید.

کد خبر: ۱۱۲٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha