۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
۲۳ هزار کارگاه خانگی فرش دستباف در استان زنجان فعال است
رئیس اداره فرش استان زنجان:

۲۳ هزار کارگاه خانگی فرش دستباف در استان زنجان فعال است

زنجان - رئیس اداره فرش زنجان گفت: تعداد زیادی از فرش‌بافان استان در زمینه بافت فرش پشمی فعالیت می‌کنند و فرش پشمی بیشترین تولید در زنجان را دارد.

محسن جعفری در گفتگو با خبرنگار بازار، از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه فرش دستباف در استان زنجان خبر داد و گفت: این نمایشگاه بهمن ماه امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین زنجان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری اتاق بازرگانی و خوشه‌های تولیدی برگزار می‌شود و از استان‌های دیگر هم در این نمایشگاه حضور دارند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و یادآور شد: عرضه توانمندی‌های فرش دستباف استان زنجان، آشنایی با بازار و معرفی تولیدات، استفاده از تجربیات استان‌های دیگر از اهداف برگزاری نمایشگاه فرش در استان است.

جعفری ابراز کرد: در این نمایشگاه فرش‌های ابریشم، افشار و تابلو فرش و فرش پشمی عرضه می‌شود و استان‌های تهران، کردستان، آذربایجان غربی و شرقی، قزوین و چند استان دیگر حضور دارند.

رئیس اداره فرش زنجان گفت: بیش از ۲۳ هزار کارگاه خانگی فرش دستباف نیز در استان فعال است.

جعفری با بیان اینکه تعداد زیادی از فرش‌بافان زنجان در زمینه بافت فرش پشمی فعالیت می‌کنند، ابراز کرد: فرش پشمی بیشترین تولید در استان را دارد و تقویت این صنعت نیاز به توسعه کارگاه‌های فرش‌بافی و ارتقای کیفیت مواد اولیه دارد.

وی با بیان اینکه زنجان از استان‌های برتر و مطرح در صنعت فرش دستباف در کشور است، ابراز کرد: خوشبختانه طی دولت تدبیر و امید حمایت لازم از فرش‌بافان می‌شود.

رئیس اداره فرش زنجان با بیان اینکه کیفیت فرش دستباف استان بسیار ارزشمند است، گفت: طبیعی بودن مواد پشم و ابریشم و رنگ مورد استفاده در تولیدات فرش زنجان باعث افزایش کیفیت این فرش‌ها ی تولیدی در استان می شود.

جعفری، به بیمه فالی بافان در زنجان اشاره کرد و گفت: اعتباری که دولت باید تامین می کرد ۲۷ درصد بود و از سال ۹۴ با مشکل مواجه شده است.

وی با بیان اینکه متقاضی جدید بیمه برای قالی بافان در زنجان نخواهیم داشت، تصریح کرد:  برای رفع این مشکل تفاهم نامه ای با صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان بسته شده که قالیبافان از این صندوق استفاده خواهند کرد.

کد خبر: ۱٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha