۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
اشتغال ۴۰ هزار نفری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زنجان
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان خبر داد؛

اشتغال ۴۰ هزار نفری اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زنجان

زنجان- معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی زنجان گفت: تعداد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان از شروع تا خاتمه نزدیک ۴۰ هزار نفر است.

به گزارش بازار به نقل از راه و شهرسازی زنجان، سعید شاهین فر به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: در این استان ۲۹ هزار و ۴۳۲ نفر در این طرح ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۲۳ هزار و ۹۲۱ نفر شهر زنجان، هزار و ۴۱ نفر برای شهر ابهر و ۴ هزار و ۴۷۰ نفر برای سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

وی تعداد تأیید نفرات نهایی شده طرح اقدام ملی مسکن در شهر زنجان را ۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر اعلام کرد و ابراز داشت: در استان ۱۴ هزار و ۶۴ نفر تأیید نهایی شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان واریزی‌های استان به اجرای این طرح را ۱۲ هزار و ۳۵۵ نفر اعلام کرد و گفت: در شهر زنجان ۱۲ هزار و ۴۹۷ نفر واریزی داشتند.

شاهین فر با بیان اینکه تخصیص پروژه برای همه واریزی‌ها انجام شده است، تاکید کرد: زمین برای ۱۰۰ درصد پروژه‌ها در طرح اقدام ملی تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه‌هایی با برخی از ادارات استان داشتیم، افزود: این ارگان‌ها زمین لازم برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را اعلام نکردند و شرط تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی این بود که خود ادارات باید زمین داشته باشند و گرنه همه جزو متقاضیان طرح اقدام ملی هستند و بودند و به صورت کلی در قرعه کشی‌های انتخاب پروژه‌ها می‌توانستند شرکت کنند و پروژه تخصیص داده می‌شد.

اشتغال ۴۰ هزار نفری در اجرای طرح اقدام ملی مسکن در زنجان
معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ابراز داشت: جهاد کشاورزی، صدا سیما، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی، وزارت کشور، کار و امور اجتماعی و صنف رانندگان ارگان‌هایی بودند که تفاهم نامه‌هایی با وزارت راه و شهرسازی داشتند ولی زمین معرفی نکردند.

شاهین فر گفت: برای آموزش و پرورش تامین زمین در شهرک الهیه انجام گرفته است و نصف فرهنگیان متقاضی طرح اقدام ملی متقاضی ما بودند ولی بعداً به سامانه خود وزارت آموزش و پرورش منتقل شدند و با فرض اینکه زمین دارند انتقال انجام گرفت ولی این مهم محقق نشد و زمین معرفی نکردند.

وی با بیان اینکه برای ۱۲ هزار و ۹۲۶ واحد قرار داد با پیمانکاران بسته شده است، بیان داشت: ۱۲ هزار و ۷۰۰ واحد تجهیز کار گاه انجام گرفته و اتمام فونداسیون یا پی ساختمان ۴ هزار و ۲۵۶ واحد بوده و اتمام اسکلت و سقف هم بیش از هزار و ۵۰۰ واحد است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان گفت: تعداد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در اجرای این طرح در استان از شروع تا خاتمه را نزدیک ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و ابراز کرد: به ازای هر واحد به طور متوسط برای ۲.۵ نفر در سال اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

طرح اقدام ملی مسکن در زنجان ۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت
شاهین فر با بیان اینکه تفاهم نامه‌ای در زمینه ساخت مسکن با نیروهای مسلح داشتیم، ادامه داد: همزمان با هفته نیروی انتظامی در شهرک غرب زنجان کلنگ ۱۲۶ واحد به زمین زده شد.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در استان زنجان بیش از ۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی خواهد داشت، گفت: تاکنون هزار میلیارد تومان آورده مردم در این طرح بوده که ۶۰ درصد آن به اجزای سازه تبدیل شده و مابقی هم در حال برداشت است که به پروژه تزریق خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان با بیان این مطلب که این استان در واریزی‌ها نسبت به جمعیت، تخصیص پروژه نسبت به جمعیت و تایید شده‌ها نسبت به جمعیت رتبه اول کشوری را از آن خود کرده است، افزود: در شروع پروژه هم رتبه اول کشوری را دارد.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha