۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
وجود ظرفیت‌های همکاری میان ایران و برزیل در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل تاکید کرد

وجود ظرفیت‌های همکاری میان ایران و برزیل در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن

نادری، رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل با اشاره به وجود ظرفیت‌های همکاری میان ایران و برزیل در حوزه کشاورزی، صنعت و معدن میان دو کشور، بر توسعه این همکاری‌ها تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد نادری رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌اسلامی ایران و برزیل شب گذشته (چهارشنبه) با آندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران بصورت مجازی گفتگو و تبادل نظر نمود.

نادری در ابتدای این نشست با اشاره به روند رو به رشد روابط پارلمانی ایران و برزیل گفت: دیدارها و گفتگوهای خوبی میان نمایندگان مجالس دو کشور به ویژه گروه های دوستی برقرار است که به تسهیل همکاری های دو دولت کمک شایانی خواهد کرد.

وی ضمن اشاره به پیشینه مثبت روابط دو کشور با حدود ۱۲۰ سال قدمت، گفت: برزیل از کشورهایی است که سیاست میانه رویی را در پیش گرفته و همواره روابط دوستانه ای میان دو کشور برقرار بوده است. پیشینه طولانی روابط دیپلماتیک فیمابین نیز کمک زیادی به شکوفایی ظرفیت های موجود خواهد کرد.

رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری ‌اسلامی ایران و برزیل در ادامه، تقویت روابط اقتصادی را از مهمترین حوزه های مورد علاقه و اهتمام دانست و گفت: برزیل طی دو دهه گذشته از شرکای برتر ایران در زمینه تامین برخی اقلام کشاورزی و مواد غذایی بوده است. ایران نیز ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی دارد که می تواند مورد توجه تجار و فعالان اقتصادی برزیل قرار گیرد.

نادری در پایان گفت: علاوه بر حوزه های سنتی همکاری، باید جنبه های جدیدی از روابط از جمله همکاری در زمینه صنایع و معادن و تسهیل حمل و نقل دریایی و هوایی میان دو کشور را نیز مدنظر داشته باشیم. آثار مثبت این همکاری ها متوجه دو ملت خواهد شد.

آندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران نیز در این نشست گفت: در بازه زمانی بیش از یک قرن گذشته، هیچ عاملی موجب قطع روابط و جدایی ایران و برزیل نبوده که این موضوع مایه خرسندی و بستر مهمی برای تقویت همکاری ها است.

وی افزود: گروه های دوستی پارلمانی دو کشور وظیفه دارند که با گفتگوهای بیشتر، تلاش خود را برای رفع موانع احتمالی موجود بکار گیرند و به روابط تنوع بیشتری ببخشند.

آندرو رومان رییس گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران در پایان ابراز امیدواری کرد که در زمانی مناسب شاهد سفر اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و برزیل به ریاست احمد نادری به برزیل جهت تداوم گفتگوهای پارلمانی و تسهیل همکاری های اقتصادی فیمابین باشیم.

شایان ذکر است در این نشست مجازی سفرای دو کشور و برخی دیگر از اعضای گروه دوستی پارلمانی برزیل و ایران هم حضور داشتند و بر صدور بیانیه ای از طرف گروه های دوستی پارلمانی بعنوان برنامه کاری نمایندگان مجالس دو کشور تاکید کردند.

کد خبر: ۱۱۲٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha