انحصار تولید شیشه با قیمتهای فزاینده| چالش قطعی ۲ بار در هفته برق در شهرک صنعتی
فعال بخش تولید بطری در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

انحصار تولید شیشه با قیمتهای فزاینده| چالش قطعی ۲ بار در هفته برق در شهرک صنعتی

مقدم، فعال بخش تولید انواع بطری های نوشیدنی و آبمیوه گفت: تولید شیشه در انحصار چند شرکت است و این امر باعث سوء استفاده آنها شده که در نهایت بالا رفتن قیمت نهایی محصول را رقم می زند.

بازار؛ گروه کشاورزی: الهه مقدم فعال بخش تولید انواع بطری های نوشیدنی و بطری های مخصوص آب میوه در خصوص چالش های تولید به خبرگزاری «بازار» گفت: در بحث تولید در حال حاضر واردات ماشین آلات برای ما مشکل ساز شده است به طوری که در بخش گمرک، ترخیص و دیگر مسائل مربوط به واردات با تعلل صورت می گیرد و همین امر باعث می شود کارها در زمان مقرر خود انجام نشود.

کاهش راندمان تولید با قطعی مکرر برق در شهرک های صنعتی
مقدم افزود: از سوی دیگر بحث قطعی برق بسیار لطمه زننده است چون تمام دستگاه ها و ماشین آلات ما با برق کار می کند لذا الان قطعی برق در شهرک صنعتی به ۲ بار در هفته رسیده است علاوه بر  سوختن برخی دستگاه ها و از مدار خارج شدن دستگاه ها که ضررهای مالی زیادی به ما می زند عملا یک روز تولید را از دست می دهیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که هر خط ما روزانه به اندازه دو تریلی محصول تولید می کند و لذا هر قطعی برق ۴-۵ تریلی به ما ضربه می زند که چیزی معادل ۵۰۰ هزار بطری در هفته است که رقم قابل توجهی است. لذا این امر موجب شده راندمان تولید پایین بیاید.

انحصاری بودن تولید شیشه، موجب بالا رفتن قیمت نهایی بطری های نوشیدنی شده است
این فعال صنعت خاطر نشان کرد: علاوه بر این در حوزه تولید در مورد تامین مواد اولیه نیز مشکل داریم به خصوص اینکه مواد اولیه مورد نیاز ما یعنی شیشه چندان تنوع ندارد و منبع تامین آن نیز زیاد نیست و نهایتا ۳ تامین کننده در کشور داریم. این امر موجب شده ماده اولیه شیشه در انحصار این افراد باشد و به همین واسطه ما را در تنگنا قرار می دهند و این محصول را با قیمت های فزاینده در اختیار ما قرار می دهند.

ادامه داد: بالطبع قیمت تمام شده ما نیز بالا می رود و به ناچار باید روی قیمت محصول نهایی بالا ببریم. اما مساله اینجا است که در بازار صادرات این افزایش قیمتها بسیار اثرگذار است چون رقبای بسیار خوبی داریم و شرکت های شیشه سازی دیگری نیز فعال هستند که تولیدات شان را با امتیازات بهتر ممکن است در بازارهای صادراتی عرضه کنند و همین امر باعث می شود مشتریان خارجی خود را از دست بدهیم.  

کد خبر: ۱۱۱٬۴۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha