۲۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱
انگور خراسان جنوبی صنعت فراوری ندارد| مسئولان در انتظار ورود سرمایه گذار
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

انگور خراسان جنوبی صنعت فراوری ندارد| مسئولان در انتظار ورود سرمایه گذار

بیرجند- اگرچه تولید سالانه ۱۶ هزار تن انگور باکیفیت در استان می تواند ظرفیتی مناسب برای فراوری این محصول باشد اما در بین تصمیم گیری های مسئولان جایی ندارد و نادیده گرفته شده است.

بازار، گروه استان ها: انگور از جمله محصولات خراسان جنوبی بوده که نسبت به محصولاتی مانند زرشک و زعفران آوازه ای به نام ندارد اما کیفیت این محصول سزاوار توجه مسئولان است.

اگرچه تولید سالانه ۱۶ هزار تن انگور باکیفیت و ارگانیک در استان می تواند ظرفیتی مناسب برای فراوری این محصول باشد اما در بین تصمیم گیری های مسئولان جایی ندارد.

این شرایط در حالی بوده که کشاورزان همواره دغدغه فروش محصولاتشان را داشته و بسیاری از آن ها انگور را به صورت فله ای به مشتری های خاص می فروشند. برخی از روستاییان هم خواستار ایجاد مرکز فراوری انگور بوده و می گویند در شرایط فعلی به ناچار با استفاده از حداقل تجهیزات، شیره انگور را میگیریم و بخش قابل توجهی از محصول مان در لابه لای این فرایند از بین می رود. 

از آنجایی که اقتصاد بسیاری از روستاییان به صنعت انگور گره خورده نیاز است با ایجاد کارخانه های صنایع تبدیلی مانع هدر رفت ارزش این محصول شویم. 

بدون شک صنعت بسته بندی، تولید شیره انگور، سرکه، کشمش و مویز می‌تواند سودآوری و اشتغال بالایی را نصیب بخش کشاورزی کند که می طلبد مورد توجه متولیان قرار گیرد.

صدور جواز تاسیس شیره انگور 

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این خصوص به خبرنگار بازار گفت: نبود سرمایه گذار برای ایجاد فرآوری و صنایع تبدیلی یکی از مهمترین مشکلات پیش روی صنعت انگورداری است.

 علی حسینی با بیان اینکه اولویت جهاد کشاورزی حمایت از صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: در شهرستان خوسف جواز تأسیس شیره انگور صادر شده است.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی سرمایه گذار محور بوده بنابراین در صورت مراجعه سرمایه گذار در چهارچوب حداقل شرایط قانونی مجوز تولید صادر می‌شود.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha