۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
نوسانات ۲۰ درصدی قیمت محصولات کشاورزی در اکتبر ۲۰۲۱
قیمت جهانی برخی محصولات کشاورزی

نوسانات ۲۰ درصدی قیمت محصولات کشاورزی در اکتبر ۲۰۲۱

بر اساس قیمت های جهانی اعلام شده برخی محصولات کشاورزی در اکتبر ۲۰۲۱ نسبت ماه قبل میلادی نوسانی کمتر از ۲۰ درصد را به ثبت رسانده اند.

بازار؛ گروه کشاورزی: انواع محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی با نوسانات کمی نسبت به ماه سپتامبر عرضه می شود و به گفته کارشناسان این نوسانات قیمتی، کمتر از ۲۰ درصد است.

قیمت جهانی هندوانه به ازای هر کیلوگرم بین ۲۹ تا ۶۰ سنت متغیر است

قیمت جهانی هر کیلوگرم سیب بین ۵۲ سنت تا یک دلار
 به طوری که در نهمین روز از ماه اکتبر ۲۰۲۱ هر کیلوگرم سیب تازه با قیمتی بین ۵۲ سنت تا یک دلار و ۳۴ در بازارهای بین المللی عرضه شده است. همچنین هر کیلوگرم موز در بازارهای جهانی متناسب با کیفیت آن بین ۴۲ سنت تا یک دلار  به فروش می رسد.

بر این اساس قیمت هندوانه به ازای هر کیلوگرم بین ۲۹ سنت تا ۶۰ سنت است. همچنین میوه انبه در بازارهای جهانی امروز با قیمتی بین ۸۸ سنت تا ۴ دلار و ۶۰ سنت به ازای هر کیلوگرم عرضه می شود.

از سوی دیگر آناناس جزو میوه های گرمسیری است که در نهم اکتبر ۲۰۲۱ (۱۷ مهر ۱۴۰۰ ) با نرخ ثابت یک دلار و ۹۳ سنت به ازای هر کیلوگرم در بازارهای جهانی به فروش می رود.

هر کیلو انگور تازه در بازارهای جهانی به قیمت ۶۴ سنت تا حدود ۳ دلار
بر اساس قیمت های جهانی اعلام شده هر کیلوگرم انگور تازه نیز ۶۴ سنت تا ۲ دلار و ۹۱ سنت بوده است. در حالی که میوه نارنگی به ازای هر کیلوگرم از  ۴۴ سنت تا یک دلار و ۵۴ سنت متغیر بوده است.

همچنین میوه آووکادو که به عنوان یک میوه وارداتی در ایران نیز عرضه می شود امروز با قیمتی بین یک دلار و ۷۰ سنت تا ۴دلار و ۱۸ سنت در بازارهای جهانی به فروش می رسد. بر این اساس هر کیلوگرم گلابی تازه  در بازارهای جهانی بین ۸۲ سنت تا یک دلار و ۹۷ عرضه می شود.

هر کیلوگرم سیر معمولی متناسب با نوع کیفیت آن در هفدهمین روز از مهرماه سالجاری به قیمت هر کیلوگرم۷۳ سنت تا ۱ دلار و نیم در بازارهای جهانی خرید و فروش می شود

قیمت هر کیلوگرم خرمای خشک شده در بازارهای جهانی بین ۲ دلار تا ۸ دلار در نوسان است
آجیل بادام زمینی خام از دیگر محصولات کشاورزی است که در اکتبر جاری با نرخ یک دلار تا یک دلار و ۶۵ سنت به ازای هر کیلوگرم به فروش می رسد همچنین هر کیلوگرم سیر معمولی متناسب با نوع کیفیت آن به قیمت هر کیلوگرم۷۳ سنت تا ۱ دلار و نیم خرید و فروش می شود. هر کیلوگرم زنجبیل معمولی نیز امروز در بازارهای جهانی نرخی بین ۶۲ سنت تا ۲ دلار و ۴۰ سنت دارد.

خرمای خشک شده که یکی از محصولات صادرات محور ایران، مصر، تونس و عربستان محسوب می شود نیز با ازای هر کیلوگرم ۲ دلار و ۱۵ سنت تا ۸ دلار و ۴۰ سنت در بازارهای جهانی متغیر بوده است.

همچنین هر کیلوگرم دانه کنجد امروز قیمتی بین ۱ دلار و ۱۵ سنت تا ۲ دلار و ۴۴ سنت در بازارهای جهانی  دارد. تابلوی قیمتهای جهانی محصولات کشاورزی در نهم اکتبر جاری نیز نشان می دهد که قیمت جهانی هر کیلوگرم مغز بادام ۴ دلار و ۱۴ تا ۵ دلار و ۶۹ سنت است.

کد خبر: ۱۱۱٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha