۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴
بودجه جداگانه برای توسعه راه‌های روستایی اختصاص داده شده است
نایب‌ رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

بودجه جداگانه برای توسعه راه‌های روستایی اختصاص داده شده است

اعظمی ساردویی، نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: در بودجه ۱۴۰۰، به‌منظور توسعه راه‌های روستایی بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفته شده و همچنین ارزش افزوده‌ای که صرفاً به‌حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود.

به گزارش بازار، ذبیح‌الله اعظمی ساردویی نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی با اشاره به کاهش جمعیت روستاییان گفت: در مدت ۴۲ سال پس از انقلاب، برخی روستاها هنوز راه‌های ارتباطی درستی ندارند و به آن کمتر توجه شده است.

وی عدم توجه به روستاییان را از دلایل عدم توسعه روستا دانست و افزود: در بودجه ۱۴۰۰، به‌منظور توسعه راه‌های روستایی بودجه‌ای جداگانه در نظر گرفته شده است و همچنین ارزش افزوده‌ای که صرفاً به‌حساب دهیاری‌ها واریز می‌شود برای توسعه روستا کمک‌کننده است و امید می‌رود مهاجرت روستاییان به حداقل برسد.

نایب‌رئیس کمیسیون کشاورزی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: کارمندان بسیاری مایل‌اند پس از بازنشستگی به روستا بروند اما اکثر آنها برای تولید نمی‌روند بلکه برای صرف زمان می‌روند.

اعظمی ساردویی با ابراز تأسف از عدم عمل به قوانین مبنی بر ساخت ویلاها در جاهای غیرمسکونی خاطرنشان کرد: این افراد به بهانه استخر و آلونک در اراضی کشاورزی، این زمین‌ها را تغییر کاربری می‌دهند؛ آن چیزی که در روستا تولید می‌شود، نفعی برای روستایی ندارد و لذا باید به فروش محصولات کشاورزی روستایی‌ها و عشایر و صنایع‌دستی و گردشگری آنها اهتمام ویژه صورت گیرد.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha