۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
ذخایر معدنی مشگین‌شهر ۱۶۰ میلیون تن برآورد می‌شود | تاکید بر ممانعت از خام‌فروشی
رئیس سازمان صمت اردبیل:

ذخایر معدنی مشگین‌شهر ۱۶۰ میلیون تن برآورد می‌شود | تاکید بر ممانعت از خام‌فروشی

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: بر اساس آخرین برآوردها ذخیره معدنی مشگین‌شهر اعم از مولیبدن، مس و طلا بیش از ۱۶۰ میلیون تن برآورد می شود.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حوزه معدن فعالیت‌های خوبی در شمال و جنوب استان آغاز شده و همچنان تاکید ما بر تقویت واحدهای فرآوری و صنایع تبدیلی در بخش معدن است.

وی به بازدید اخیر خود از معدن دوست بیگلوی مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی واحد فرآوری و صنایع تبدیلی در مشگین‌شهر راه‌اندازی شده که این کارخانه با ظرفیت وسیع فرصت اشتغال ۳۵۰ نفر را به صورت مستقیم و ۲ هزار نفر را به شکل غیرمستقیم فراهم می آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در این استان با تکمیل مطالعات و آغاز عملیات اکتشاف تفصیلی در ۱۶ محدوده امید برای استخراج مواد معدنی وجود دارد که تاکنون ۱۶ پروانه اکتشاف نیز در مشگین‌شهر و جنوب این استان صادر شده است.

صادقی افزود: در حال حاضر در این استان ۲۱۲ پروانه بهره‌برداری معادن با ذخیره ۴۵۰ میلیون تن وجود دارد که عمده آنها مواد معدنی مربوط به مصالح ساختمانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: برای تقویت معدن با ارزش فلزی به دنبال تکمیل مطالعات و آغاز اکتشاف و استخراج سعی بر این است تا استقرار صنایع معدنی نیز در منطقه انجام شود تا جلوی خام‌فروشی محصولات گرفته شده و به معنای واقعی تحول اقتصادی و اشتغال رقم بخورد.

صادقی ذخیره سه معدن مولیبدن، مس و طلا را در مشگین‌شهر بیشتر از ۱۶۰ میلیون تن اعلام کرد و ادامه داد: در جنوب استان نیز تا ۲۰۰ میلیون تن ذخایر معدنی شناسایی شده که به سرعت عملیات اکتشاف، استخراج و همچنین احداث کارخانه فرآوری کنسانتره مس و مولیبدن نیز صادر می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اضافه کرد: تلاش ما بر این است تا با تقویت و توسعه نظام اقتصادی معدن در این استان ظرفیت تحول و جهش تولید را در این بخش به معنای واقعی فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۸۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha