۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
دولت‌ها اراده‌ای برای شفافیت حساب‌های سرخآبی‌ها ندارند
سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان مجلس:

دولت‌ها اراده‌ای برای شفافیت حساب‌های سرخآبی‌ها ندارند

سخنگوی فراکسیون ورزش و جوانان با انتقاد از شفاف نبودن حساب‌های مالی دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: تا زمانیکه این شفافیت حاکم نشود، نمی‌توان نسبت به واگذاری این دو باشگاه اقدام کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی رضایی درباره رویکرد دولت جدید نسبت به خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، عنوان کرد: سابقه نشان می‌دهد که دولت‌ها همواره عزمی برای انجام مقدمات واگذاری این دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار نداشته‌اند و حتی در دولت قبل با وجود وعده‌های چندین باره وزیر ورزش این مهم محقق نشد.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند که منابع دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس از چه محلی تأمین می‌شود، افزود: متأسفانه به دلیل عدم شفافیت حساب‌های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مشخص نیست چه هزینه‌هایی و به چه دلایلی در این باشگاه‌های بزرگ و مردمی صورت می‌گیرد و حتی مدیران باشگاه‌ها نیز نسبت به عملکرد خود پاسخگوی مردم نیستند.

وی تأکید کرد: طی فصل‌های گذشته شاهد بودیم که چه ارقامی بابت آوردن مربیان و بازیکنان خارجی و از آن بدتر برای پرداخت جریمه‌های آنان پرداخت شد و همه این هزینه‌ها نیز از بیت المال است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: همین عدم شفافیت باعث می‌شود تا اراده‌ای بر ورود سهام این باشگاه‌ها به بورس و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی وجود نداشته باشد.

در صورت تعلل دولت در حوزه شفافیت، مجلس الزام قانونی وضع می‌کند

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به ورزشی بودن وزیر جدید ورزش و جوانان، اظهار امیدواری کرد که در این دولت نسبت به حاکم شدن شفافیت در دو باشگاه استقلال گام‌هایی برداشته شود. در غیر این صورت مجلس برای این مهم به ویژه در لایحه نظام جامع باشگاهداری الزام قانونی می‌آورد.

کد خبر: ۱۱۰٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha