معرفی مزیتهای ایران در«اکسپو ۲۰۲۰ دبی» به جهانیان
کمیسر ژنرال ایران در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

معرفی مزیتهای ایران در«اکسپو ۲۰۲۰ دبی» به جهانیان

زمانی، کمیسر ژنرال ونماینده ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی گفت: در مدت شش ماه در اکسپو دبی توانمندیها، ظرفیت ها و مزیتهای اقتصادی ایران در این رویداد بزرگ جهانی به نمایش در می آید.

بازار، گروه اصناف و بازرگانی: «حسن زمانی» در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با تمام توان در اکسپو ۲۰۲۰ دبی شرکت کرده ایم، افزود: تمام تلاش ما این است که توانمندیها در بخش های مختلف اقتصادی و ظرفیت های کشور را در این رویداد بزرگ بین المللی به جهانیان پررنگ نشان دهیم.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی اظهار داشت: زمینه های خوبی در اکسپو دبی فراهم شده تا فرهنگی غنی ایران زمین را عرضه کنیم و پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه از زمان آغازبکار خود با استقبال و ازدحام بازدیدکنندگان مواجه شده است.

می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به صورت فعالانه تمام ظرفیت های صنعتی، فرهنگی، سیاسی، گردشگری، های تک، صنعت غذایی، معدنی صنایع دستی و فرش دستباف خود را در سالن های اختصاصی اکسپو ۲۰۲۰ دبی در معرض دید جهانیان قرار داده است

زمانی تاکید کرد: می توان گفت که جمهوری اسلامی ایران با تمام توان به صورت فعالانه تمام ظرفیت های صنعتی، فرهنگی، سیاسی، گردشگری، های تک، صنعت غذایی، معدنی صنایع دستی و فرش دستباف خود را در سالن های اختصاصی اکسپو ۲۰۲۰ دبی در معرض دید جهانیان قرار داده است.

در اکسپو ۲۰۲۰ دبی بخش معدن ایران حضوری پر رنگ دارد
رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی با بیان اینکه خوشبختانه در اکسپو ۲۰۲۰ دبی بخش معدن ایران حضوری پر رنگ دارد، یادآورشد: تمام شرکت های بخش خصوصی و دولتی معدنی ایران در اکسپو دبی مشارکت خوبی دارند و سالن خانه معدن ایران یکی از سالن های استثنایی ما در اکسپو دبی است.

کمیسر ژنرال و نماینده ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی خاطر نشان کرد: پیش بینی شده است که از اکسپو ۲۰۲۰ دبی بیش از ۳۰ میلیون نفر از اقصی نقاط جهان بازدید کنند و اگر ما بتوانیم فقط ۱۰ درصد این تعداد بازدیکنندگان را جذب کنیم ارز آوری کشور رقم قابل توجهی خواهد بود.

ارزیابی های ما این است که در پایان اکسپو ۲۰۲۰ دبی زمینه افزایش صادرات غیر نفتی ایران از حدود ۵۰ میلیارد دلاری به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد

رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی به مزیتهای تاثیرگذاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی به صادرات غیرنفتی ایران اشاره کرد و افزود: ارزیابی های ما این است که در پایان اکسپو ۲۰۲۰ دبی زمینه افزایش صادرات غیر نفتی ایران از حدود ۵۰ میلیارد دلاری به ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی در کنار غرفه کشورهای فرانسه و شیلی قرار دارد
شایان ذکر است که پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی در کنار غرفه کشورهای فرانسه و شیلی قرار دارد و مساحت آن بیش از ۲۴۰۰ مترمربع است و در ۱۳ سالن دستاوردهای صنعتی، تجاری، اقتصادی، گردشگری، فناوری و توانمندیهای شرکت های دانش بنیان ایران به مدت ۶ ماه در معرض بازدید جهانیان قرار می گیرد.

اکسپو۲۰۲۰ دبی از ۹ مهرماه سال جاری تا ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۶ ماه فعال است و بخش خصوصی و دولتی کشور مان، توانمندهای خود را در این مدت در غرفه ۲۴۰۰ متر مربعی جمهوری اسلامی ایران به نمایش می گذارند.

طبق برنامه ریزهای انجام شده قرار است سازمان  سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یک بسته سرمایه گذاری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارائه کند تا در حوزه سرمایه گذاریهای خارجی بتوانیم سرمایه گذاران بیشتری را جذب کنیم.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha