۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه اقتصاد کشور استفاده نشده است
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس:

از ظرفیت مناطق آزاد برای توسعه اقتصاد کشور استفاده نشده است

ما از رئیس جمهور انتظار داریم تا هر چه سریعتر حکم آقای محمد را با اختیارات کافی صادر کند تا بتوان از تمام ظرفیت‌های وی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، معصومه پاشائی بهرام  رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی در نشست این فراکسیون با سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: مجلس طرحی را برای اصلاح قوانین مناطق آزاد در دست دارد اما بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دولت بدنه کارشناسی قوی دارد و باید لایحه دهد، شما نیز می‌توانید در این خصوص لایحه خود را به مجلس ارائه کنید.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس ادامه داد: لایحه دولت باید برای ساماندهی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی جدید و همچنین مناطقی باشد که با وجود داشتن استعداد لازم اما هنوز تبدیل به منطقه آزاد نشده‌اند، تدوین شود.

پاشایی تأکید کرد: مناطق آزاد در بسیاری از کشورهای همسایه ما یک فرصت بسیار مهم هستند و ما نیز باید در کشورمان از این فرصت برای رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، توسعه صادرات و ... استفاده بهینه کنیم. برخی مناطق آزاد مصوب هنوز بیابانی بیش نیستند در صورتی که این مناطق می‌تواند بهترین فرصت برای دور زدن تحریم‌ها و توسعه اقتصادی کشورمان باشد.

وی در این نشست تأکید کرد: ما از رئیس جمهور انتظار داریم تا هر چه سریعتر حکم دکتر محمد را با اختیارات کافی صادر کند تا بتوان از تمام ظرفیت‌های وی در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: طرح حذف یک بند از بودجه ۱۴۰۰ در سامانه مجلس بارگزاری شده و می خواهیم با ریاست مجلس صحبت کنیم تا برای در دستور قرار دادن طرح، تسریه شود.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در پایان از دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خواست تا برای اصلاح روند مناطق آزاد و دستیابی به اهداف تعیین شده برای آنها با کمک مجلس و این فراکسیون لایحه ساماندهی مناطق را تدوین و هر چه سریعتر به مجلس ارسال کند.

این نشست با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد و معاونان وی و همچنین تعدادی از اعضای فراکسیون مناطق آزاد تجاری صنعتی  و ویژه اقتصادی برای بررسی اهداف و برنامه‌های سعید محمد ظهر امروز برگزار شد.

کد خبر: ۱۱۰٬۶۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha