۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳
کاهش تولید خودرو در انگلیس

کاهش تولید خودرو در انگلیس

با وجود کمبود تراشه، تولید خودرو در انگلیس بیش از یک چهارم کاهش یافت.

به گزارش بازار، به گفته انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان اتومبیل بریتانیا (SMMT): تولید خودرو در بریتانیا در ماه آگوست سالانه ۲۷ درصد کاهش یافته و به ۳۷۲۰۰ دستگاه خودرو رسیده است. در حالی که تولید خودرو برای بازار داخلی در ماه گذشته ۳.۳ درصد افزایش محدودی داشته، تولید خودروهای صادراتی ۳۲.۵ درصد کاهش چشمگیری داشته است. حدود ۲۹۲۰۰ خودروی مونتاژ شده در بریتانیا به خارج از کشور ارسال شده اند که صادرات آنها به بازارهای اصلی شامل استرالیا، آمریکا و چین بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است. صادرات به اتحادیه اروپا در وضعیت بهتری بوده و تقریباً هفت مورد از هر ۱۰ خودروی صادر شده در ماه آگوست بود، اما همچنان ۴.۹ درصد کاهش یافته است.

کاهش شدید صادرات نتیجه کمبود جهانی تراشه های نیمه رسانا بود که منجر به اختلال در تولید و همچنین تعطیلی کارخانه های تابستانی برخی از خودروسازان شد. با این حال، از ابتدای سال، تولید کل خودروهای انگلستان ۱۳.۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۵۸۹.۶۰۷ دستگاه افزایش یافته است. این امر تا حد زیادی نتیجه تولیدات به منظور صادرات بوده در عین حال که ۸۳.۲ درصد از خودروهای تولید شده برای بازارهای خارجی تولید می شوند. مایک هاوز، مدیر اجرایی این انجمن SMMT انتظار دارد که محدودیت های تولید تا سال ۲۰۲۲ ادامه یابد.

​​هاوز گفت: کاهش قابل توجه  تولید خودرو در بریتانیا، هم برای این بخش و هم برای هزاران کارگر آن در سراسر کشور بسیار نگران کننده است. در حالی که بدون مبالغه تنها عاملی که در این زمینه نقش دارد، تأثیر کمبود تراشه های نیمه رسانا بر تولید است. خودروسازان و تامین کنندگان آنها برای حفظ خطوط تولید تلاش می کنند و محدودیت هایی وجود دارد که انتظار می رود تا سال ۲۰۲۲ و احتمالا بعد از آن ادامه یابد. در ماه مارس، این انجمن پیش بینی کرد که امسال تولید خودرو در بریتانیا پس از همه گیری بهبود می یابد و رشد ۱۵.۸ درصدی را از سال ۲۰۲۰ با ۱.۰۵ میلیون وسیله نقلیه و افزایش بیشتر تولید را به ۱.۱ میلیون در سال ۲۰۲۲ پیش بینی کرد. با این حال، کارشناسان می گویند احتمال کمی وجود دارد که انگلیس به زودی به سطح تولید ۱.۳ میلیون قبل از همه گیری ۲۰۱۹ برسد. در همین حال، در سرتاسر اقیانوس اطلس، فروش خودروهای ایالات متحده کاهش یافته، پیش بینی این صنعت حداقل ۲۴ درصد کاهش در ماه سپتامبر به دلیل کمبود تراشه است که همچنان تولید جهانی را مختل می کند.

کد خبر: ۱۱۰٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha