با حضور وزیر صنعت پاویون ایران در اکسپو۲۰۲۰ دبی رسما آغاز بکار کرد
گسترش روابط با امارات از اولویت های ما است

با حضور وزیر صنعت پاویون ایران در اکسپو۲۰۲۰ دبی رسما آغاز بکار کرد

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاونین وزارت صنعت، رئیس اتاق بازرگانی ایران، روسای اتاق بازرگانی استانها و صادر کنندگان ایرانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی رسماً افتتاح شد.

بازار؛ گروه صنعت: به گزارش خبرنگار بازار در آیین بازگشایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی که به صورت مجازی انجام شد وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار این پاویون را در دبی رسما از امروز اعلام کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ایران مراسم گفت: توسعه صادرات و افزایش مراودات تجاری با کشورهای همسایه از مهمترین اولویت های دولت سیزدهم است و بدون شک فعالیت پاویون ایران در اکسیو ۲۰۲۰ دبی در توسعه صادرات ایران نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

فاطمی امین گسترش روابط اقتصادی با کشورهای همسایه را از اولویت‌های ایران دانست و اکسپوی دبی را برای گسترش تعاملات ظرفیت ارزنده‌ای توصیف کرد.

«سید رضا فاطمی امین» از تمام دست اندرکاران آماده سازی پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو۲۰۲۰ دبی تقدیر کرد و گفت: دولت از هرگونه فعالیت های تجاری و توسعه صادرات کالاهای ایران حمایت خواهند کرد و مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده ما در اکسپو ۲۰۲۰ دبی حضور خواهد داشت.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت از حضور وزیر تجارت سوریه و معاون وزیر تجارت امارات متحده عربی در محل پاویون ایران در اکسپو 2020 دبی تشکر کرد و گفت: اکسپو دبی یک پروژهملی است که همه دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی بریا آماده سازی آن همکاری کرده اند. 

«حسن زمانی » رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران که در محل اکسپو ۲۰۲۰ دبی حضور داشت به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز بکار پاویون جمهوری اسلامی ایران ر ا اعلام کرد.

زمانی از همکاری تمام دستگاه های اجرایی در برگزاری اکسپو دبی قدردانی کرد و افزود: خوشبختانه برگزاری مطلوب این رویدداد با حمایت دولت، مجلس، اتاق های بازرگانی و سفارت ایران در امارات متحده عربی انجام شده و امیدواریم ماحصل برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی در رشد و توسعه اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

شایان ذکر است که مجمع جهانی نمایشگاه های بین المللی هر ۵ سال یک بار اکسپو برگزار می کند و اکسپو ۲۰۲۰ دبی که رسما آغاز بکار کرده در ۴۳۸ هکتار آماده شازی شده و پیش بینی می شود بیش از ۳۰ میلیون نفر از این اکسپو دیدن کنند.

پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی در کنار غرفه کشورهای فرانسه و شیلی قرار دارد و مساحت آن بیش از ۲۴۰۰ مترمربع است و در ۱۳ سالن دستاوردهای صنعتی، تجاری، اقتصادی، گردشگری، فناوری و دانش بنیان ایران را به مدت ۶ ماه در معرض بازدید جهانیان قرار خواهد داد.

اکسپو۲۰۲۰ دبی از ۹ مهرماه سال جاری تا ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۶ ماه فعال است و بخش خصوصی و دولتی توانمندهای خود را در این مدت در غرفه ۲۴۰۰ متر مربعی جمهوری اسلامی ایران به نمایش می گذارند.

صادرات ایران سالانه به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش می یابد
پیشتر رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه دستاورد اقتصادی برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای کشورمان چیست، گفت: پیش بینی ما این است که با عرضه توانمندیهای اقتصادی، صنعتی و معدنی ایران در این رویداد بزرگ صادرات غیر نفتی ایران به بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار افزایش یابد.

قرار است سازمان  سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یک بسته سرمایه گذاری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارائه کند و پیش بینی ما این است که در حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی بتوانیم سرمایه گذاران خارجی بیشتری جذب کنیم

وی در پاسخ دیگر خبرنگار بازار افزود: قرار است سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یک بسته سرمایه گذاری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارائه کند و پیش بینی ما این است که در حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی بتوانیم سرمایه گذاران خارجی بیشتری جذب کنیم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اظهارداشت: برنامه ریزی ما این است که هر هفته یک استان ظرفیت های اقتصادی و گردشگری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی بتواند عرضه کند و در حوزه هنری نیز هماهنگی شده تا ظرفیت های فرهنگی و هنری ایران در طول برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی در پایون ایران و مکان های مشترک اکسپو به نمایش درآید.

«فرشید فرزانگان» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: حجم تجارت ایران و امارات در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و تا پایان سال نیز این رشد ادامه خواهد داشت.

برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی می تواند در افزایش صادرات ایران به امارات تاثیر گذار خواهد بود
وی افزود: برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی می تواند در افزایش صادرات ایران به امارات تاثیر گذار خواهد بود و ما امیدواریم تراز تجاری ما را بهبود ببخشد.

وی اظهارداشت: برای آماده سازی پاویون ایران در دبی کار ما از آذرماه سال گذشته آغاز شد و غرفه ایران در اکسپو دبی از موقعیت استثنایی برخوردار است و باید بتوانیم دیپلماسی اقتصادی را برای افزایش تجارت و صادرات کشور در این مدت فعال کنیم.

فرزانگان با بیان اینکه در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ایران به جهانیان معرفی خواهد شد، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان متولی اعزام هیات های تجاری در این مدت تلاش خواهد کرد با هماهنگی تمام تشکل های صادراتی توانمندیهای صادراتی بخش خصوصی را به خوبی نشان دهد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: ملاقات با مسئولان اتاق ایران و امارات و توسعه همکاریهای اقتصادی از مهم ترین برنامه های ما در زمان برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی در این کشور خواهد بود.

رئیس خانه معدن ایران در این نشست خبری تاکید کرد: تمام توانمندیهای ایران در حوزه معدنی کشور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی در معرض دید جهانیان قرار می گیرد و این فرصتی است که باید از این فرصت برای توسعه فعالیت های معدنی کشور استفاده شود.

گفتنی است:

کد خبر: ۱۱۰٬۱۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha