۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴
خودروسازان بزرگ ۴۳۰ هزار خودرو تولید کردند
در نیمه نخست امسال؛

خودروسازان بزرگ ۴۳۰ هزار خودرو تولید کردند

بررسی آمارهای منتشر شده سامانه کدال حاکی از تولید ۴۲۹ هزار و ۴۱۴ دستگاه خودرو توسط سه خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران‌خودرو، سایپا و پارس‌خودرو در نیمه نخست امسال است.

به گزارش بازار، این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۴۲۵ هزار و ۶۹۵ دستگاه خودرو) رشد ناچیز ۸۷ صدم درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در ۶ ماهه نخست امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به تولید ۲۰۵ هزار و ۹۳۴ دستگاه خودرو شد و عنوان بزرگترین خودروساز کشور را از آن خود کرد.

این گروه صنعتی توانست در این مدت ۱۳۵ هزار و ۵۸۷ دستگاه در گروه پژو، ۲۵ هزار و ۷۳۸ دستگاه در گروه سمند، ۲۵ هزار و ۶۲۶ دستگاه دنا، ۱۴ هزار و ۱۳۰ دستگاه رانا، ۲‌هزار و ۶۸۹ دستگاه هایما، ۲‌هزار و ۶۱ دستگاه تارا و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کند.

برپایه این گزارش، جمع تولیدات این خودروساز در ۶ ماهه ابتدایی امسال در هم‌سنجی با پارسال (۲۱۱ هزار و ۶۵۰ دستگاه) ۲.۷ درصد کاهش داشته است.

آبی‌پوشان جاده مخصوص در شهریور ماه امسال ۳۵ هزار و ۹۷۸ دستگاه خودرو تولید کردند.

برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت گروه سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور موفق به تولید ۱۶۵ هزار و ۴۶۳ دستگاه خودرو شد که شامل ۱۴۳ هزار و ۴۹۳ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۱۰ هزار و ۹۵۲ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید)، ۹ هزار و ۷۳۳ دستگاه شاهین، ۱۳۰ دستگاه آریو و همچنین ۱۹۵ دستگاه خودروی صادراتی کامل (CBU) و ۹۶۰ دستگاه اس. کی. دی (SKD یا قطعات نیمه‌کامل) بود.

این میزان تولید در مقایسه با ۶ ماهه نخست ۹۹ (تولید ۱۶۴ هزار و ۵۸۶ دستگاه خودرو) رشد ناچیز ۵۳ صدم درصدی نشان می‌دهد.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در شهریور ماه امسال ۳۳ هزار و ۷۹۴ دستگاه خودرو تولید کرد.

تا پایان شهریور ماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۵۸ هزار و ۱۷ دستگاه خودرو شامل ۳۱‌هزار و ۵۵۱ دستگاه در گروه کوئیک (کیو ۲۰۰)، ۱۴ هزار و ۹۱۶ دستگاه کوئیک معمولی، ۱۱‌هزار و ۵۳ دستگاه در گروه ساینا (اس۲۰۰) و ۴۹۷ دستگاه در گروه برلیانس شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۷.۳ درصدی نشان می‌دهد.

جمع تولیدات این خودروساز در شهریورماه امسال ۱۴‌هزار و ۲۵۰ دستگاه به ثبت رسید.

کد خبر: ۱۱۰٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha