۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰
 ترانزیت هوایی شمال- جنوب| تکمیل پازل کریدور
بازار از مازندران گزارش می‌دهد؛

ترانزیت هوایی شمال- جنوب| تکمیل پازل کریدور

نوشهر- در حالی با راه اندازی خطوط پروازی شمال- جنوب شهرهای مازندران به مروارید خلیج فارس متصل شدند که پایداری این پروازها دغدغه تجار و فعالان گردشگری محسوب می شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: طی روزهای آینده پروازهای هوایی نوشهر و رامسر به کیش برقرار شد و با اجرای این طرح شهرهای گردشگری خزر به مروارید خلیج فارس متصل شدند. راه اندازی خطوط پروازی شمال – جنوب مسیر جدیدی را فراروی ترانزیت هوایی در کشور ایجاد می‌کند و کریدورهای گردشگری و اقتصادی ایران را به یکدیگر متصل می‌کند.

هرچند متولیان امر و فعالان گردشگری و اقتصادی راه اندازی این خطوط پروازی را در توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد استان مهم تلقی می‌کنند اما پایدارسازی پروازها مسئله‌ای است که نباید فراموش شود.

روزهای پایانی شهریور فرودگاه رامسر به کیش متصل شد و از ۱۹ مهرماه نیز این پرواز در نوشهر دایر می‌شود و از این پس گردشگران و فعالان اقتصادی در غرب مازندران هر هفته با چهار پرواز می‌توانند به مروارید خلیج فارس سفر کنند و دریچه‌ای تازه به سوی اقتصاد شمال گشوده می‌شود.

راه اندازی پرواز مسقط- کیش - رامسر هدف است
ارشاد حاتمی رئیس فرودگاه رامسر، در گفتگو با خبرنگار بازار راه اندازی پرواز کیش – رامسر را مقدمه‌ای برای ایجاد خط پروازی غیرمستقیم مسقط- کیش- رامسر دانست و گفت: درپی آن هستیم تا با راه اندازی این خط، عروس ایران را با خلیج فارس پیوند زنیم.

وی با اظهار اینکه هر سال گردشگران زیادی از کشورهای عربی و مناطق جنوبی کشور به منطقه سفر می‌کنند، افزود: راه اندازی این خط پروازی دارای آثار گردشگری، اقتصادی و صنعتی خواهد بود.

 ترانزیت هوایی شمال- جنوب؛ تکمیل پازل کریدور

خلبان عادل نورعلی، معاون بازرگانی و خدمات فرودگاهی شرکت هواپیمایی کیش، نیز با بیان اینکه ترانزیت هوایی شمال – جنوب با راه اندازی پروازهای نوشهر و رامسر به کیش تکمیل می‌شود، افزود: تسهیل رفت آمد و انتقال مسافر و بازار شناسی برای توسعه پروازی و گردشگری از جمله اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم با معرفی جذابیت‌ها و جذب گردشگر نسبت به پایدارسازی و استمرار پروازها گام برداریم، گفت: راه اندازی پروازهای رامسر و نوشهر برگ درخشانی برای توسعه تجارت و صنعت گردشگری محسوب می‌شود.

باید تلاش کنیم با معرفی جذابیت‌ها و جذب گردشگر نسبت به پایدارسازی و استمرار پروازها گام برداریم زیرا راه اندازی پروازهای رامسر و نوشهر برگ درخشانی برای توسعه تجارت و صنعت گردشگری محسوب می‌شود

وی یادآور شد: این ترانزیت هوایی با هواپیماهای بوئینگ و فوکر ۱۰۰ شرکت هواپیمای کیش ایر انجام می‌شود.

در حالی پروازهای هوایی مازندران به مقصد جنوب کشور کلید خورد که به تاکید کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری باید امکانات مورد نیاز، اماکن اقامتی، نوع خودرو، نحوه برخورد و بلد بودن زبان خارجی با گردشگران خارجی در فرودگاه‌های استان مازندران فراهم شود.

پازل هوایی گردشگری تکمیل می‌شود
سیف اله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه پرواز شمال – جنوب بخشی از پازل ترانزیت هوایی با کشورهای حاشیه برای جذب گردشگر خارجی است، افزود: باید برای راه اندازی پروازهای نوشهر- کیش- عمان و دبی برنامه ریزی کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به درپیش بودن رویداد ساری ۲۰۲۲ و جام جهانی قطر اظهار داشت: این رویدادهای سبب ورود گردشگران خارجی به مازندران می‌شود و از سوی دیگر غرب مازندران جاذبه‌های و فرصت‌های ممتاز زیادی در حوزه‌های گردشگری دارد.

مازندران با داشتن بیش از ۵۰۰ کیلومتر محدوده ساحلی، جنگل‌های هیرکانی، بناهای تاریخی و گردشگری پتانسیل‌های زیادی برای جذب گردشگر در دوران پساکرونا دارد و راه اندازی خطوط پرواز به مقصد جنوب می‌تواند، صنعت گردشگری کرونا زده استان را جانی دوباره بخشد.

زیرساخت‌های نوشهر برای ترانزیت هوایی با جنوب مهیا است
سعید یزدانی فرماندار نوشهر با بیان اینکه مدت زیادی برای راه اندازی پرواز نوشهر – کیش پیگیری شده است از آماده بودن زیرساخت های مورد نیاز در فرودگاه نوشهر خبر داد و گفت: همه ظرفیت‌ها برای فعال کردن این پروازها شناسایی شده است.

 ترانزیت هوایی شمال- جنوب؛ تکمیل پازل کریدور

وی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نشست با هتلداران و جامعه گردشگری غرب مازندران یادآور شد: تلاش ما این است که پرواز شمال – جنوب ادامه و استمرار داشته باشد زیرا به آن فقط به دید یک پرواز نمی‌نگریم بلکه انتقال فرهنگ و صنعت است و باید از آن حمایت شود.

همچنین سعداله وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های مازندران گردشگر پذیر بودن شهرهای شمالی و جنوب را از جمله مزیت‌ها ذکر کرد و گفت: راه اندازی خطوط و مسیرهای پروازی جدید نقش بسزایی در توسعه گردشگری و اقتصادی منطقه دارد.

وی افزود: شرکت فرودگاه‌ها در تلاش است تا با بهره گیری از ظرفیت‌های فرودگاهی برای رونق گردشگری و طبیعت گردی برنامه ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکنون پرواز رامسر- کیش برقرار شد، افزود: از ۱۹ مهرماه نیز پرواز نوشهر – کیش دایر می‌شود.

مازندران دارای سه فرودگاه در نوشهر، رامسر و ساری است و در حال حاضر هفتگی ۲۶ پرواز در رامسر، ۲۰ پرواز در نوشهر و ۱۴۰ سورتی پرواز در ساری انجام می‌شود و راه اندازی خطوط پروازی جدید جذابیت‌های سفر به مناطق مختلف کشور را از طریق ناوگان هوایی گسترش خواهد داد.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha