۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
صادرات کالا از زنجان ۱۴۶ درصد رشد دارد
استاندار زنجان:

صادرات کالا از زنجان ۱۴۶ درصد رشد دارد

زنجان- استاندار زنجان گفت: صادرات کالا از استان زنجان طی پنج ماه امسال بیش از ۱۴۶ درصد رشد دارد.

به گزارش  خبرنگار بازار، فتح‌الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش‌ خصوصی در محل استانداری زنجان، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید در خصوص چرخه سنگ‌های تزئینی گزارش لازم را ارائه کند. 

وی با بیان اینکه جمع‌بندی کلی از همه شرکت‌های دخیل در تولید سنگ‌های تزئینی استان ارائه شود، اظهار کرد: بیش از یک سال است که وضعیت صادراتی استان بهتر شده است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته صادرات  کالا از استان ۲۱ درصد افزایش داشت، گفت: طی پنج ماه سالجاری نیز صادرات کالا از استان بیش از ۱۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد دارد. 

حقیقی تاکید کرد: ورود موقت در سال گذشته ۴۳ درصد افزایش داشت در حالی که سه ماه مرز ترکیه بسته بود و در پنج ماه امسال  هم ورود موقت نسبت به مدت مشابه سال  گذشته هم بیش از ۱۳۳ درصد افزایش یافته است. 

وی با بیان اینکه زنجیره فولاد، نساجی و سنگ‌های تزئینی در استان زنجان تکمیل شده  است، ابراز داشت: استقرار این صنایع در منطقه ویژه در حال پیگیری است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی در استان به خوبی استفاده شود، تصریح کرد: از هفته آینده فرآیند اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شروع به کار خواهد کرد و اولویت با بخش‌هایی است که چرخه کاملی دارد و متاسفانه معادن و پتانسیل‌های استان به خوبی تبلیغ نشده  و باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

حقیقی بر لزوم استفاده از سنگ‌های تزئینی تولید داخل در استان برای پروژه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: علاوه‌ بر شهرداران در طرح اقدام ملی مسکن هم در امر پیاده‌روها  از این سنگ‌ها استفاده شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha