افزایش ۲۵ درصدی حجم تجارت ایران و امارات تا پایان سال
نمایش ظرفیت های اقتصادی در اکسپو ۲۰۲۰ دبی

افزایش ۲۵ درصدی حجم تجارت ایران و امارات تا پایان سال

ظرفیت های اقتصادی، صنعتی، معدنی، فرهنگی، گردشگری و فناوریهای جمهوری اسلامی ایران از ۱۰ مهرماه سال جاری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی در معرض دید بازدیدگان پاویون ایران قرار می گیرد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: پیش بینی می شود که با برگزاری این رویداد بزرگ اقتصادی در دبی حدود ۳۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان از ظرفیت های بخش های مختلف فرهنگی، اقتصادی و تجاری ۱۹۸ کشور جهان در دبی بازدید کنند.  

اکسپو۲۰۲۰ دبی از ۹ مهرماه سال جاری تا ۱۱ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ به مدت ۶ ماه فعال است و بخش خصوصی و دولتی توانمندهای خود را در این مدت در غرفه ۲۴۰۰ متر مربعی جمهوری اسلامی ایران به نمایش می گذارند.

صادرات غیر نفتی ایران افزایش می یابد
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر اینکه دستاورد اقتصادی برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی برای کشورمان چیست، گفت: پیش بینی ما این است که  با عرضه توانمندیهای اقتصادی، صنعتی و معدنی ایران در این رویداد بزرگ صادرات غیر نفتی ایران افزایش یابد.

قرار است سازمان  سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یک بسته سرمایه گذاری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارائه کند و پیش بینی ما این است که در حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی بتوانیم سرمایه گذاران خارجی بیشتری جذب کنیم

وی در پاسخ دیگر خبرنگار بازار افزود: قرار است سازمان  سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران یک بسته سرمایه گذاری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ارائه کند و پیش بینی ما این است که در حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی بتوانیم سرمایه گذاران خارجی بیشتری جذب کنیم.

هر هفته یک استان ظرفیت های اقتصادی و گردشگری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی عرضه می کند
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اظهارداشت: برنامه ریزی ما این است که هر هفته یک استان ظرفیت های اقتصادی و گردشگری در اکسپو ۲۰۲۰ دبی بتواند عرضه کند و در حوزه هنری نیز هماهنگی شده تا ظرفیت های فرهنگی و هنری ایران در طول برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی در پایون ایران و مکان های مشترک اکسپو به نمایش درآید.

«فرشید فرزانگان» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: حجم تجارت ایران و امارات در ۶ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته و تا پایان سال نیز این رشد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی می تواند در افزایش صادرات ایران به امارات تاثیر گذار خواهد بود و ما امیدواریم تراز تجاری ما را بهبود ببخشد.

وی اظهارداشت: برای آماده سازی پاویون ایران در دبی کار ما از آذرماه سال گذشته آغاز شد و غرفه ایران در اکسپو دبی از موقعیت استثنایی برخوردار است و باید بتوانیم دیپلماسی اقتصادی را برای افزایش تجارت و صادرات کشور در این مدت فعال کنیم.

در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ایران به جهانیان معرفی می شود
فرزانگان با بیان اینکه در اکسپو ۲۰۲۰ دبی ظرفیت های اقتصادی و صنعتی ایران به جهانیان معرفی خواهد شد، گفت: اتاق بازرگانی به عنوان متولی اعزام هیات های تجاری در این مدت تلاش خواهد کرد با هماهنگی تمام تشکل های صادراتی توانمندیهای صادراتی بخش خصوصی را به خوبی نشان دهد.

» رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات افزود: ملاقات با مسئولان اتاق ایران و امارات و توسعه همکاریهای اقتصادی از مهم ترین برنامه های ما در زمان برگزاری اکسپو ۲۰۲۰ دبی در این کشور خواهد بود.

رئیس خانه معدن ایران در این نشست خبری تاکید کرد: تمام توانمندیهای ایران در حوزه معدنی کشور در اکسپو ۲۰۲۰ دبی در معرض دید جهانیان قرار می گیرد و این فرصتی است که باید از این فرصت برای توسعه فعالیت های معدنی کشور استفاده شود.

مهم ترین کار ما در اکسپو ۲۰۲۰ دبی دعوت از سرمایه گذاران خارجی در حوزه معدنی است
«محمد رضا بهرامن» افزود: یکی از مهم ترین کار ما در اکسپو ۲۰۲۰ دبی دعوت از سرمایه گذاران خارجی در حوزه معدنی است و جذب هرگونه سرمایه گذاری در این بخش از مهمترین برنامه های خانه معدن ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دبی است.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه خانه معدن ایران در اکسپو دبی نسبت به معرفی پتانسیل های معدنی موجود در نوار مرزی شرق کشور با هدف ایجاد زیرساخت اقتصادی مردمی و انجام فعالیت های راهبردی در سطح ملی و فراملی در این حوزه اقدام خواهد کرد، گفت: در تحقق این مساله مهم همکاری دستگاه های اجرایی از جمله معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین شناسی کشور در ارائه به موقع اطلاعات بسیار حائز اهمیت است.

در حال حاضر نمایشگاه های جهانی اکسپو به یکی از ابزارهای مهم رونق اقتصادی کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است و برگزاری این نمایشگاه ها زمینه افزایش اشتغالزایی و ایجاد روابط بین‌المللی و تبادل فرهنگی بین ملت‌ها و جذب سرمایه گذاران خارجی بسیار موثر خواهد بود

رییس خانه معدن ایران با اشاره به مزیت های برگزاری نمایشگاه های اکسپو یادآورشد: در حال حاضر نمایشگاه های جهانی اکسپو به یکی از ابزارهای مهم رونق اقتصادی کشورهای مختلف جهان تبدیل شده است و برگزاری این نمایشگاه ها زمینه افزایش اشتغالزایی و ایجاد روابط بین‌المللی و تبادل فرهنگی بین ملت‌ها و جذب سرمایه گذاران خارجی بسیار موثر خواهد بود.

اکسپو ۲۰۲۰ دبی رسما از فردا فعالیت های خود را آغاز و تا ۱۱ مهرماه سال جاری ادامه خواهد داشت و ۱۹۸ کشور جهان در این رویداد بزرگ بین المللی ظرفیت های مختلف خود را به جهانیان عرضه می کنند و جمهوری اسلامی ایران باید از این ظرفیت که به مدت ۶ ماه در اختیار ما قرار گرفته به خوبی استفاده کند.

کد خبر: ۱۰۹٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha