۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
بازرسی و تست بیش از ۵۸ هزار دستگاه کنتور برق در استان همدان
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان خبر داد:

بازرسی و تست بیش از ۵۸ هزار دستگاه کنتور برق در استان همدان

همدان - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: طی ۶ ماه امسال تعداد ۵۸ هزار و ۵۰۷ کنتور عادی در تمام تعرفه‌ها تست و بازرسی و از این تعداد ۲ هزار و ۷۱ کنتور معیوب شناسایی شده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، شیرزاد جمشیدی با بیان اینکه از برنامه‌های اساسی شرکت  ارتقاء شاخص‌های کیفی، تداوم در پایداری شبکه و تضمین کیفیت انرژی است، اظهار داشت: در راستای جلوگیری از هدررفت انرژی و کاهش برق‌های غیرمجاز سالانه از طریق گروه پیمانکاری برای بازدید، بازرسی و نظارت لوازم اندازه‌گیری در سطح شرکت اقدام می‌شود.

وی بیان داشت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده سالانه ۲۰ درصد از مشترکین در بخش عادی و همچنین تمام مشترکین دیماندی دو بار مورد تست و بازرسی لوازم اندازه‌گیری قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در اجرای طرح بازرسی لوازم اندازه‌گیری مشترکین عادی، تعداد  ۱۵۶ هزار کنتور برای امسال  در سطح استان مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

وی گفت: طی ۶ ماه امسال تعداد ۵۸ هزار و ۵۰۷ کنتور عادی در تمام تعرفه‌ها تست و از این تعداد ۲ هزار و ۷۱ کنتور معیوب شناسایی شده که تعداد یک هزار و ۳۹ کنتور تعویض و یک هزار و ۲۷ کنتورنیز اصلاح شده است.

جمشیدی ادامه داد: نتیجه تست و بازرسی‌های انجام شده از لوازم اندازه‌گیری از ابتدای سال تاکنون ذخیره بیش از ۳۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی و دریافت مبلغی بالغ بر ۱۴میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال بوده است.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های شرکت در این بازدیدها کنترل انشعابات تجاری پر مصرف است، گفت: تاکنون ۱۱۰ انشعاب خطادار کشف شده که هشت مورد آن تعویض و مابقی نیز اصلاح شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به اینکه ۸۲ مورد انشعاب غیرمجاز تجاری نیز طی بازدیدها کشف شده است، افزود: از این تعداد نیز ۷۱ مورد تبدیل به انشعاب مجاز شده و خسارت وارده را پرداخت کرده‌اند و ۱۱ مورد نیز به دادگاه معرفی شده است.

وی اضافه کرد: از انشعابات خطادار و غیرمجاز تجاری تاکنون ۱۷۷ هزار و ۶۲۶ کیلووات ساعت انرژی به مبلغ یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال احصاء شده است.

جمشیدی یادآور شد: برای بررسی و پایش لحظه‌ای و ارتباط آنلاین با مشترکین نیز تاکنون تعداد یک هزار و ۸۶۰ دستگاه کنتور به کنتورهای فهام تبدیل شده که تا پایان سال یک هزارو ۲۱۰ دستگاه کنتور دیگر تبدیل می‌شود.

کد خبر: ۱۰۹٬۵۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha