۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
هیچگونه تعللی در بازپرداخت بدهی‌های ۴۰ ساله انگلیس به ایران جایز نیست
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

هیچگونه تعللی در بازپرداخت بدهی‌های ۴۰ ساله انگلیس به ایران جایز نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است رویکرد قاطعانه دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی توانسته تا حدی اروپایی‌ها را به پرداخت حقوق ملت ایران متقاعد کند و البته این مسیر نیازمند پیگیری مستمر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی با اشاره به تغییر رویکرد در سیاست خارجی دستگاه دیپلماسی که باعث شده انگلیسی ها برای پرداخت بدهی ۴۰ ساله به ایران اعلام آمادگی کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای تحقق و اقدام نسبت به دریافت مطالبات به حق ملت خود، دفاع از منافع مشروع و لغو تحریم های ناعادلانه و ظالمانه غرب به ویژه آمریکا در سال های اخیر و در طول ۴۰ سال بعد از انقلاب مصمم است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: در این راستا رایزنی ها و ارتباطات بین المللی و نحوه مراودات ما با مسئولان ذیربط و طرف های برجام می تواند دولتمردان را در دفاع از منافع ملت ایران مصمم تر کند.

وی ادامه داد: گرچه طرف های برجامی فرصت سوزی کرده و علیرغم تعهدات خود در موافقتنامه هسته ای، از زیر بار اجرای تعهدات طفره رفته و بهانه جویی کردند اما امیدواریم دولت جدید، با رویکرد قاطعانه وزیر امور خارجه بتواند طرف های اروپایی را متقاعد کند که به حقوق هسته ای ایران و پیمانی که بسته بودند پایبند باشند که البته نیازمند پیگیری مستمر است.

نوش آبادی در ادامه با تأکید بر اینکه مواضع منطقی جمهوری اسلامی همواره روشن بوده در حالی که طرف مقابل به تعهدات خود عمل نکرده، اظهار داشت: آنها باید پول های بلوکه شده و بدهی های جمهوری اسلامی را پرداخت کرده و بعد پای میز مذاکره بیایندو سپس ما نیز در چارچوب برجام عمل خواهیم کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه زمان فرصت سوزی به پایان رسیده و طرف های غربی به ویژه انگلیس باید بدون هیچگونه معطلی تعهدات خود را اجرا کنند، خاطرنشان کرد: در غیر این صورت جمهوری اسلامی برای آینده خود برنامه ریزی دیگری کرده است.

کد خبر: ۱۰۹٬۴۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha