۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
مراحل طراحی فضای سبز و المان های آن

مراحل طراحی فضای سبز و المان های آن

طراحی فضای سبز نقش بسزایی در دوری ما از زندگی یکنواخت شهری دارد که باید با اصول و قواعد خودش ایجاد شود.

بازار; گروه راه و مسکن: زندگی شهری امروز باعث شده است که گاهی اوقات، زمان کسل کننده بگذرد و حوصله هیچ کاری را نداشته باشیم. اما اگر در خانه، محل کار یا سطح شهر به نحوی از فضای سبز استفاده شود به تدریج با دیدن آن ها تمامی این احساسات منفی از ما دور خواهد شد. بنابراین طراحی فضای سبز می تواند نقش بسزایی در دوری ما از زندگی یکنواخت شهری دارد که باید با اصول و قواعد خودش ایجاد شود. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم که در اینجا به توضیحاتی در همین رابطه بپردازیم و با المان های لازم در طراحی فضای سبز شهری، مسکونی و اداری بیشتر آشنا شویم.

در درجه اول می توان فضای سبز را به عنوان بخشی از فضای باز محیط یک آپارتمان مسکونی یا اداری، باغ، ویلا و یا شهر تعریف کرد که با درختچه، درختان، گل ها، چمن و یا سایر گیاهان طبیعی و مصنوعی، محوطه سازی و اجرا می شود. در این میان طراحی و اجرای فضای سبز شهری به همراه آفت کشی گیاهان بیشتر بر عهده شهرداری و شرکت های وابسته به آن است ولی نوع دیگر انواع فضای سبز در این دسته بندی توسط بخش خصوصی و یا به صورت شخصی طراحی و اجرا می شود.

اگر به دنبال یه تغییر و تحول چشمگیر و بسیار تاثیرگذار برای محیط خانه یا محل کار خود هستید، طراحی فضای سبز و اصول آن با کمک شرکت گل پونه مهر نقش جهان، می تواند برای شما راه گشا باشد.

مراحل اجرای فضای سبز

مراحل طراحی فضای سبز و المان های آن

مراحل اجرای فضای سبز در شرکت های مجری مثل شرکت گلپونه مهر نقش جهان به این صورت است:

مرحله اول طراحی فضای سبز: پس از ثبت سفارش، کارشناسان متخصص طراحی فضای سبز، به محل اعزام می شوند.

مرحله دوم طراحی فضای سبز: در این مرحله کارشناسان بعد از بررسی و آنالیز محیط از نظر میزان فضا، آب و هوا و سلیقه سفارش دهنده، هر آنچه که در طرح و نوع استفاده از پوشش گیاهی لازم است را در قالب یک پروپزال به طراحان تحویل می دهند.

مرحله سوم طراحی فضای سبز: بعد از تحویل پروپوزال و تایید آن از سمت کارفرما، وقت آن می رسد که تیم طراح با مطالعه اطلاعات به دست آمده از نتایج بررسی ها و به کمک جدیدترین طرح های موجود، طرح نهایی را ارائه داده و پس از تایید، کار خود را شروع کند.

ذکر این نکته شاید خالی از لطف نباشد که تیم حرفه ای گل پونه پس از پایان هر مرحله، به کارفرما گزارش کار تحویل خواهند داد.

مراحل طراحی فضای سبز و المان های آن

المان های فضای سبز

در طراحی فضای سبز ممکن است المان های زیادی همچون موارد زیر مورد استفاده قرار گیرد اما شما مجبور نیستید که از تک تک آن ها برای طراحی و اجرای فضای سبز خود بهره ببرید. این المان ها عبارتند از:

· چمنزارها

· درختچه ها

· گیاهان پایه ای

· مسیر عبور ماشین

· پیاده روها

· نرده ها

· فواره ها

· باغ های آبی

اگر شما نیز برای زیباسازی و نگهداری فضای سبز و باغچه خود نیاز به کمک دارید، با ما در تماس باشید.

مراحل طراحی فضای سبز و المان های آن

ایده های خوب طراحی فضای سبز

برای پیدا کردن ایده های جدید طراحی فضای سبز باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

* به طراحی فضای سبز خانه های اطراف خود و دیگر خانه ها دقت کنید. در صورت امکان با مالکین در مورد المان مورد استفاده در طراحی فضای سبز خانه و اهدافشان برای انتخاب آن ها، صحبت کنید.

* کتاب ها، مجلات، تلویزیون و سایت ها اطلاعات خوبی در مورد طراحی فضای سبز خانه هایی که به فروش گذاشته شده اند برای شما فراهم می کنند.

* با یک متخصص طراحی فضای سبز صحبت کنید و مشاوره بگیرید.

* از طرف دیگر گاهی مشاوران املاک می توانند در این زمینه که چه نوع فضای سبزی، فروش بیشتری دارد، به شما کمک کنند.

اگر تصمیم به فروش ملک دارید، بهتر است به موارد زیر توجه کنید:

* فضای سبز به نگهداری کمتری نیاز داشته باشد. برای مثال، درخت های کوتاه‌تر، انتخاب بهتری نسبت به درخت های بزرگ هستند، چون نیاز به هرس کمتری دارند.

* حوضچه های مصنوعی، چشمه ها و آبشارهای مصنوعی را در نظر بگیرید. این موارد جز چشمگیرترین طرح های فضای سبز هستند که می توانند به عنوان نقطه کانونی انتخاب شوند. این نقطه کانونی می تواند ملک شما را از مابقی جدا کند.

* در طول سال منظره زیبا داشته باشید. گیاهان همیشه سبز و بسیاری از درختچه های توت انتخابی مناسب بوده که در زمستان هم زیبا هستند.

حتماً می دانید که طراحی فضای سبز متناسب با سبک معماری خانه ها متفاوت است. به عنوان مثال یک ایوان به سبک روستایی با خانه ای که سبک چوبی کابین دارد خیلی بیشتر هماهنگ است تا خانه ای که بر اساس طراحی مدرن معاصر ساخته شده است. همچنین، شما نمی توانید از طراحی فضای سبز مینیمال برای یک خانه با سبک روستایی بهره ببرید. برای اطمینان از این که چه نوع طراحی فضای سبزی برای خانه شما مناسب است، باید ایده هایی در این زمینه داشته باشید. خوشبختانه منابع زیادی برای گرفتن این ایده ها وجود دارد که شما برای پیدا کردن آن‌ها چالشی نخواهید داشت و تنها باید بنا بر اولویت خود، بهترین انتخاب سازگار با سلیقه تان را داشته باشید.

کد خبر: ۱۰۹٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha