۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
بازار فولاد همچنان کساد| متوسط کاهش ۵ درصدی قیمت محصولات فولادی
عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد خبر داد

بازار فولاد همچنان کساد| متوسط کاهش ۵ درصدی قیمت محصولات فولادی

شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد با اشاره به وضعیت داد و ستد فولاد در هفته گذشته گفت: با کاهش حدود ۵ درصدی قیمت محصولات فولادی داد و ستد کاملا کساد بود.

بازار؛ گروه صنعت: «سید رضا شهرستانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» با تحلیل وضعیت بازار فولاد در هفته گذشته یادآور شد: به نظر می رسد که با توجه به روند کاهشی قیمت محصولات فولادی خرید و فروش فولاد در بازار در این هفته نیز همچنان وضعیت کسادی خود را حفظ کند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته خریداران محصولات فولادی برای خرید و صادرات این محصول رغبت کمتری داشتند گفت: با توجه به روند نزولی قیمت ها هفته گذشته بازار شاهد حضور خریداران کمتری بود و این بر عدم رونق و رکود بر بازار تاثیرگذار بود.

عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور اظهار داشت: هفته گذشته سنگ آهن با افت شدید قیمت مواجه شد و به ۹۸ دلار رسید ولی مجددا با مقداری افزایش به قیمت ۱۰۷ دلار در هر تن رسید.

به گفته این عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد، قیمت بیلت cis با کمی کاهش به ۵۹۵ در هر تن رسید و بیلت در بازار داخلی کشور در روز دوشنبه گذشته با حدود ۶۰۰ تومان افزایش به ۱۳ هزا و ۵۰۰ تومان تا ۱۳ هزار ۹۰۰ تومان رسید، ولی پس از عرضه روز سه شنبه مجددا بازار با کاهش مواجه شد و به قیمت ۱۲ هزار و ۹۰۰ تا ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان معامله شد.

تداوم کسادی بازار فولاد، قیمت میلگرد را کاهش داد   
عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور بیان کرد: با تداوم کسادی بازار فولاد، قیمت میلگرد نیز هفته گذشته به ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

شهرستانی یادآورشد: میلگرد در اکثر کارخانه‌ها، در آخرین روز هفته گذشته با ثبات قیمت ها آغاز شد و به غیر از دو یا سه کارخانه قیمت میلگرد الباقی آنها ثابت ماند.

هفته گذشته برخی از تولید کنندگان برای تیرآهن تولید خود افزایش ۲۰ الی ۵۰ هزار تومانی را به ازای هرکیلوگرم اعلام کردند، ضمن اینکه قیمت انواع ورق سیاه نیز در بازار  بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش یافت

عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور تصریح کرد: در آخوز معاملات هفته گذشته تیرآهن با کاهش قیمت مواجه شد و به غیراز دو یا سه کارخانه تولیدی، برخی از تولید کنندگان برای تیرآهن تولید خود افزایش ۲۰ الی ۵۰ هزار تومانی را به ازای هرکیلوگرم اعلام کردند، ضمن اینکه قیمت انواع ورق سیاه نیز در بازار  بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان افزایش یافت.

شهرستانی بیان کرد: در آخرین روز معاملات هفته گذشته قیمت ورق گالوانیزه، رنگی و روغنی در اکثر مبادی فروش با ثبات بود و قیمت قوطی پروفیل و پروفیل زد و نیز نبشی و ناودانی و انواع لوله (مانیسمان، داربستی، درزدار) در اکثر کارخانه های تولید کننده ثابت ماند.

در هفته جاری نیز همچنان شاهد نبود مشتری در بازار خواهیم بود
عضوهیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد کشور در پایان یادآور شد: در مجموع برداشت ما این است که با نزولی شدن قیمت ها در هفته جاری نیز همچنان شاهد نبود مشتری در بازار خواهیم بود.

به طور کلی با توجه به روند قیمت های جهانی و همچنین تولیدات چین و از سوی دیگر بازگشت قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بورس سنگاپور به محدوده ۱۰۰ دلار و همچنین نوسانات ارز در کانال ۲۷ هزار تومان می توان پیش بینی کرد که قیمت آهن آلات در هفته جاری با ثبات خواهد بود

از طرفی در آخرین روز هفته گذشته بازار آهن تقریبا به آرامش رسید و قیمت ها ثابت ماند و به طور کلی با توجه به روند قیمت های جهانی و همچنین تولیدات چین و از سوی دیگر بازگشت قیمت سنگ آهن در معاملات آتی بورس سنگاپور به محدوده ۱۰۰ دلار و همچنین نوسانات ارز در کانال ۲۷ هزار تومان می توان پیش بینی کرد که قیمت آهن آلات در هفته جاری با ثبات خواهد بود.

قیمت تیرآهن نیز در این روز تقریبا ثابت ماند و قیمت شاخه های پر فروش تیرآهن ذوب آهن، کاهش ۱۰ الی ۳۰ هزار تومانی داشت به طوری که تیرآهن ۱۶ ذوب آهن اصفهان در آخرین روز معاملات هفته گذشته به شاخه ای ۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha