۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۴
سهولت و امنیت در خرید سیمان با احراز هویت
مدیرعامل کارگزاری سی ولکس اعلام کرد؛

سهولت و امنیت در خرید سیمان با احراز هویت

بورس کالا می‌تواند از اطلاعات اشخاصی که ثبت‌نام آنها در سامانه سجام تکمیل شده و کد معاملاتی دریافت کرده‌اند، استفاده کند. این اقدام، گام ارزشمندی در تسهیل و ارتقای امنیت خرید سیمان به‌شمار می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، مدیرعامل کارگزاری سی ولکس با بیان اینکه موضوع احراز هویت در بورس کالا نیز همانند بازار اوراق بهادار از اهمیت به‌سزایی برخوردار است گفت: در حال حاضر عملیات احراز هویت مشتریان ‌بورس کالا در این بورس و توسط کارگزاران‌ انجام می‌شود، اما به‌زودی، احراز هویت مشتریان بورس کالا نیز در قالب سجام و به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

محمودرضا الهی فرد با اشاره به احراز هویت مشتریان سیمان خاطرنشان کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار در پی الزام فروش تمامی محصولات سیمان در بورس کالا و احراز هویت مشتریان سیمان، امکان استفاده از اطلاعات افرادی که ثبت نام آن‌ها در سامانه سجام تکمیل شده را به بورس کالا و شرکت سپرده‌گذاری ابلاغ کرد.

به گفته این کارشناس بورس کالا، با ابلاغیه سازمان بورس، شاهد تسهیل هر چه بیشتر خرید سیمان از بورس کالا برای همه مصرف‌کنندگان در سراسر کشور خواهیم بود.

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس در ادامه گفت‌وگوی خود، بورس کالا را یکی دیگر از بازارهایی خواند که فرصت سرمایه‌گذاری و کسب سود را برای سرمایه‌گذاران خود فراهم می‌کند و افزود: افراد برای انجام معامله در بورس کالا همچون بورس اوراق بهادار، به یک کد معاملاتی نیاز دارند. دریافت کد معاملاتی در بورس کالا از پیچیدگی‌های خاص خود برخوردار است.

وی ادامه داد: پذیرش مشتریان در بازار فیزیکی بورس کالای ایران به‌منظور خرید کالا از بورس در دو قالب شخصیت حقوقی و حقیقی با ارایه اسناد و مدارک لازم، انجام‌پذیر است. اشخاص حقوقی با ارایه مدارک هویتی و اعلام ترکیب سهامداران و اسامی اعضای هیات مدیره و همچنین ارایه صورت‌های مالی و اسناد و مدارک لازم در رابطه با امور مالیاتی (ارایه اظهارنامه مالیاتی) درخواست پذیرش و دریافت کد معاملاتی برای خرید از بورس کالا می‌کنند و بورس کالا پس از بررسی های لازم، کد معاملاتی صادر می کند.

الهی‌فرد در ارتباط با پذیرش اشخاص حقیقی در این بورس، گفت: این اشخاص با ارایه مدارک هویتی خود (شناسنامه و کارت ملی) و تکمیل فرم‌های مربوط، می‌توانند درخواست صدور کد معاملاتی از بورس داشته باشند.

حداقل‌های خرید در بورس کالا
وی به نوع خرید شخصیت‌های حقیقی و حقوقی اشاره کرد و توضیح داد: در بورس کالا، اشخاص حقیقی می‌توانند کالاهای محدودی همچون سیمان، آهن، شمش طلا را خریداری کنند و خرید سایر کالاها تنها از طریق اشخاص حقوقی که همان شرکت ها هستند، امکان‌پذیر است.

مدیرعامل کارگزاری سی ولکس با اشاره به حداقل میزان خرید کالاهای مختلف در بورس کالا، تصریح کرد: حداقل میزان خرید در بورس کالا، برای کالاهای مختلف، متفاوت است. برای نمونه، برای آهن‌آلات (میلگرد و تیرآهن) همانند سایر فلزات، حداقل خرید ۲۲ تن است. همچنین، شخصیت‌های حقوقی و حقیقی قادر به خرید سیمان در مقادیر کمتر از ۵ تن نیز هستند.

الهی‌فرد ادامه داد: حداقل مقدار خرید برای شمش طلا، یک شمش (به وزن یک کیلوگرم)، است. همین‌طور معاملات زیره و زعفران تنها در بازار مشتقه (در قالب قراردادهای آتی، گواهی سپرده کالایی و اختیار خرید) قابل انجام است و به نظر می‌رسد، معاملات قراردادهای آتی سکه طلا نیز پس از توقف طولانی، از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر: ۱۰۹٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha