۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
تحلیل بازار با CRM سنا

تحلیل بازار با CRM سنا

شما هم دوست دارید با استفاده از محصولات سنا مثل نرم افزار فروش، باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM حرفه ای و جامع به این ویژگی ها و مزایای رقابتی که می توانید نسبت به دیگران داشته باشید را بدست بیاورید؟

به گزارش بازار، دنیای کسب و کار امروزه یک دنیای پر رقابت و پر تنش تبدیل شده است. امکانات و تکنولوژی هایی که این روز ها در دست ما قرار گرفته اند باعث شده تا هر روز تعداد زیادی کسب و کار کوچک و بزرگ در دنیای تجارت جوانه زده و عرصه را برای کسب و کار های بعدی تنگ تر کنند.

حتی اوایل زمانی که کرونا درحال فتح دنیا بود، اگرچه تعداد زیادی کسب و کار نه تنها در کشور خودمان بلکه در دنیا نابود شدند، اما از زمانی که بشر توانست کمی با وضع جدید عادت کند و راحت با شرایط سخت کنار بیاید، تعداد کسب و کار های کوچک و بزرگ در دنیا به حدی بالا رفت که هیچکس انتظارش را نداشت.

در چنین بازار و مارکت شلوغ و پر آشوبی اگر یک کارآفرین قصد داشته باشد کسب و کار خود را راه اندازی کند ممکن است با موانع زیادی مواجه شود و برای رسیدن اهدافی که در سر دارد لازم است که به خوبی بتواند بازار رقبای کاری خود را شناخته و با آنها رقابت کند.

در ادامه ی کار بعد از اینکه یک کسب و کار توانست در بازار کاری خود دوام بیاورد، وقت آن میرسد که از بقیه رقبای کاری خود جلو بزند، که برای اینکار نیاز به مزیت رقابتی دارد.

این مقاله ای است که سی ار ام سنا، یکی از بزرگ ترین شرکت های ارائه باشگاه مشتریان و نرم افزار سی ار ام قصد دارد در آن به چگونگی عملکرد سی ار ام در ارائه مزیت رقابتی نسبت به دیگران به شما عزیزان توضیح بدهد.

تحلیل بازار با CRM سنا

مزیت رقابتی به چه درد میخورد؟

به گفته ی بسیاری از متخصصان و تحلیل گران کسب و کار، مزیت رقابتی یعنی آن چیزی که شما مشتریان خود ارائه می کنید، اما کسب و کار رقیب شما آن را به افرادی که از آن خرید می کنند ارائه نمی دهد و همین مسئله باعث می شود مشتریانتان نسبت به شما وفادار باقی بمانند.

این مزیت می تواند ارائه کیفیت بالاتر، قیمت پایین تر، پشتیبانی بهتر و یا ارزش آفرینی بیش تر برای مصرف کنندگان شما باشد.

به وجود آوردن این مزیت رقابتی نیازمند برنامه ریزی، صرف زمان و هزینه ی کافی به همراه همکاری بخش های مختلف یک کسب و کار می باشد. اهمیت این مزیت آن چیزی است که باعث می شود این امر ارزش سرمایه گذاری کردن زمان و منابع شما را داشته باشد.

برخی از دلایل اهمیت مزیت رقابتی شامل موارد زیر می باشند:

۱- بازاریابی

به وجود آوردن یک مزیت رقابتی یعنی که نام برند شما در بازار کار به عنوان بهترین شناخته شود. مزیت این کار قدرت و پتانسیلی است که نام برند شما به امور مربوط به بازاریابی شما می دهد.

مشتریان خوشحال می شوند که درباره خدمات یا محصولات جدید شما بشنوند چرا که شما را به عنوان یکی از رهبران عرصه ی کاریتان می شناسند. خیلی از اوقات مشتری حتی نمی داند که شما چرا در کار خود برترین هستید اما از شهرت و شناخته شده بودن شما آگاه است.

یک مثال بسیار ملموس در این باره می تواند کمپانی شناخته شده ی Apple باشد. امروز که این مقاله نوشته می شود روزی است که این شرکت محصولات جدید خود شامل آیپد، آیفون و اسمات واچ خود را معرفی کرد.

اگرچه محصولات امسال این شرکت (بخصوص آیفون ۱۳) مورد انتقاد های زیادی قرار گرفت، اما شهرت این کمپانی و خوش نام بودن آن باعث شد تا حتی افرادی که طرفدار این برند نیستند و از گوشی های دیگر استفاده می کنند نیز این مراسم معرفی را از دست ندهند!

۲- منابع

وقتی یک شرکت به برترین کسب و کار حوزه کاری خود تبدیل می شود، دیگر کمپانی ها تمایل دارند با آن همکاری کنند که این امر می تواند به نفع هردوی این شرکت ها در بازار کار باشد.

مزیت رقابتی توسعه دهندگان و تولید کنندگان را ترغیب می کند تا به شما علاقه نشان داده و مایل باشند که با شما کار کنند. این یعنی شما می توانید در بین تامین کنندگان بهترین آنها را انتخاب کنید و بیش تر پیشرفت کنید.

۳- قیمت گذاری

وقتی مزیت رقابتی شما از کیفیت خدمات یا محصولاتتان نشات گرفته باشد، سیاست قیمت گذاری، سیاستی است که شما تعریف می کنید، نه مشتریان.

اگر شما یک کسب و کار نوپا، یا حتی یک کسب و کار دارای تجربه ی معمولی باشید که پا به پای رقیبان خود فعالیت می کنید، و اگر بخواهید کمی قیمت محصولات یا سرویس هایتان را بالا ببرید چه می شود؟

به احتمال خیلی زیادی مشتریان به راحتی به سراغ دیگران می روند و اصلا فراموش می کنند که شما وجود داشته اید.

اما اگر به خوبی به اینکه بهترین محصول و سرویس را ارائه می کنید شناخته شده باشید و این طرز فکر که «محصولتان حرف اول را میزند» را به خوبی جا انداخته باشید چطور؟

در این صورت می توانید قیمت بیش تری نسبت به رقبای کاری خود تعیین کنید و این به مشتریان این حس را می دهد که هرچه که شما بفروشید، با هر قیمتی ارزش خریدن دارد!

نرم افزار CRM چه کمکی می کند؟

بسیار خوب، حالا که داشتن مزیت رقابتی می تواند چنین مزایای شگفت انگیزی برای ما و کسب و کارمان داشته باشد، نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان چطور می تواند به ما کمک کند تا آن را بدست بیاورید؟

- ابزار مورد نیاز برای موفقیت

یکی از اصلی ترین اهداف یک نرم افزار سی ار ام این است که ابزاری که تیم مدیریت فروش برای موفقیت به آن نیاز دارند را در اختیارشان قرار می دهد. با داشتن نرم یک سیستم مناسب، می توانید گردش کار خود را ساده تر کرده و مطمئن شوید که همه ی اطلاعات و جزئیات فرایند فروش ذخیره می شود.

تیم فروش می تواند سرنخ های فروش را به فرصت فروش و آنها را مستقیما به فاکتور تبدیل کند. این ویژگی های ساده در یک سی ار ام می توانند تا حد زیادی ارتباط را ساده تر کرده و مشکلاتی از قبیل ورود اطلاعات دوگانه را برطرف کنند.

- ارائه خدمات مخصوص هر مشتری

وقتی همه می دانند که چه قرار هایی گذاشته شده است، چه چیزی سفارش داده شده است و چه پروژه هایی در راه هستند و چه برنامه هایی برای آینده ریخته شده است، شما می توانید انتظارات مشتریان را بالا ببرید.

مهم نیست کدام دپارتمان یا کدام کارمند شما تماس مشتری را دریافت می کند، مهم این است که با استفاده از یک کلیک ساده او می تواند تمامی اتفاقات و قرار هایی که با یک مشتری گذاشته شده است مشاهده کند و دقیقا بداند که چه بگوید و چکار کند.

کامل ترین سیستم ها مثل نرم افزار سی ار ام سنا به شما یک دید ۳۶۰ درجه نسبت به تمامی اطلاعات شامل خرید ها، تماس ها، فاکتور ها، تیکت ها، یادداشت ها و یادآوری ها، نمودار فروش و ... ارائه می کنند که در سنا ما به آن می گوییم «پروفایل ۳۶۰ درجه مشتری».

- اتوماسیون فرایند ها

رضایت مشتریان یکی از اصلی ترین قسمت های وفادار سازی مشتریان و داشتن مزیت رقابتی است که همچنین جزء وظایف اولیه ی نرم افزار سی ار ام نیز به حساب می آید.

کسب و کار هایی که از این سیستم ها استفاده می کنند می توانند از ارائه خدمات با کیفیت دائمی به مشتریان اطمینان پیدا کنند و مطمئن شوند که خدشه ای به تجربه ی مشتریان وارد نمی شود.

اتوماسیون فرایند های ک کسب و کار جزء برترین ویژگی های نرم افزار باشگاه مشتریان و سی ار ام سنا می باشد که بدست آوردن نتایج دلخواه را ممکن می کند.

به عنوان مثال، در سنا شما می توانید انبوهی از فرایند های شخصی سازی شده ی مخصوص خود را به وجود بیاورید، آنها را در اختیار کارکنان قرار داده، فاکتور ثبت کنید و ده ها قابلیت ویژه ی دیگر که با بالاترین کیفیت و پایین ترین قیمت در اختیارتان قرار می گیرد.

نرم افزار سی ار ام

- دیتا طلاست، گمش نکنید!

امروزه نرم افزار CRM حرفه ای سیستمی نیست که فقط مدیریت مشتریان آنها را انجام دهد. سی آر ام شما باید بخش های فروش، خدمات، مالی و حسابداری شما را با همدیگر متحد کند.

آنچه که ما بهش می گوییم سی آر ام حرفه ای سیستمی است که بتواند تمام اطلاعات شما را از سیستم های دیگر نظیر سپیدار، اکسل، وب سایت و ... جمع آوری کند و مرجع و بانک اصلی اطلاعات شما باشد.

وقتی این نرم افزار به مرکز اصلی اطلاعات اساسی کسب و کار شما تبدیل شود، شما نه تنها می توانید از ورود اطلاعات دوگانه به سیستم جلوگیری کنید، بلکه می توانید راحت تر و حرفه ای تر تمامی این دیتا را مدیریت نمایید.

با سی ار ام سنا مطمئن باشید که به دقیق ترین و بروز ترین اطلاعات مشتریان خود نگاه می کنید!

شما هم دوست دارید با استفاده از خدمات و محصولات سنا مثل نرم افزار فروش، باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM حرفه ای و جامع به این ویژگی ها و مزایای رقابتی که می توانید نسبت به دیگران داشته باشید را بدست بیاورید؟

https://crmsana.com/

همچنین جهت کسب مشاوره کسب و کار و راه اندازی هرگونه سیستم مدیریتی می توانید با مشاوران سنا در تماس باشید.

یک تماس تا مدیریت دلنشین...
۰۲۱-۹۱۰۰۴۱۳۴
یک زنگ کوچک کافیست! همین حالا به وب سایت سی ار ام سنا مراجعه کنید و با تکمیل فرم گوش به زنگ سنا باشید؛)
کد خبر: ۱۰۸٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha