۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۶:۳۸
تولیدات ایلام نام و نشانی ندارند| برندسازی نیاز اصلی تولید
بازار گزارش می‌دهد؛

تولیدات ایلام نام و نشانی ندارند| برندسازی نیاز اصلی تولید

ایلام- ظرفیت‌های تولیدی مختلفی در استان ایلام وجود دارد که بدون هیچ نام و نشانی به فروش می رسند، به نظر می‌رسد تولیدات استان نیازمند برندسازی هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: در استان ایلام ظرفیت‌های مختلفی به خصوص در حوزه کشاورزی و صنایع دستی در استان ایلام وجود دارد که بدون هیچ نام و نشانی در سطح کشور به فروش می رسند.

در حالی یکی از مهمترین موفقیت‌های هر کسب و کار برندسازی است، متاسفانه در اکثر تولیدات استان و به خصوص کارآفرینان استان این حوزه مورد غفلت واقع شده است.

محصولات کشاورزی خام فروشی می‌شوند
یکی از کشاورزان چرداول که توانسته با کشت سبزی علاوه بر اشتغال برای اهالی منطقه درآمدی را برای خود نیز از این راه به دست آورد، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ازسال ۷۲ شروع به کاشتن سبزیجات در این منطقه کردم و هم اکنون بیش از ۱۳ نوع سبزی از جمله سبزی خورشتی، گشنیز، جعفری، اسفناج، شنبلیله، شوید در این مزرعه کشت و تولید می‌شود.

 حمایت همه جانبه مسئولان از این کارآفرینان باعث افزایش راندمان تولید، اشتغال و همچنین درآمد اقتصادی مناسب برای منطقه خواهد شد

سلمان کریمی افزود: حدود ۳۰ نفر در این مزرعه مشغول به کار هستند، همچنین بیش از ۳۰ نفر فروشنده سبزی نیز در این مزرعه فعالیت دارند.

تولیدات ایلام نام و نشانی ندارند| برندسازی نیاز اصلی تولید

وی گفت: محصول سبزی این مزرعه علاوه بر بازار داخل استان به مناطق همجوار نیز عرضه می‌شود، متاسفانه در حالی می‌توان با راه اندازی کارگاه بسته بندی این محصول با کیفیت با در سطح مغازه‌های سطح استان به فروش رساند، به دلیل عدم سرمایه کافی سبزی‌ها به دیگر مناطق کشور ارسال می‌شود.

وی تصریح کرد: حمایت همه جانبه مسئولان از این کارآفرینان باعث افزایش راندمان تولید، اشتغال و همچنین درآمد اقتصادی مناسب برای منطقه خواهد شد.

صنایع دستی استان بدون نام و نشان
یکی از کارآفرینان آبدانان در حوزه صنایع دستی نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از هنرهای دستی زنان دیار آبدانان حصیربافی است، با ایجاد کارگاه حصیربافی برای خود و چند تن از زنان روستایی شغل ایجاد کرده‌ام.

محصولات صنایع دستی استان ایلام دارای کیفیت بسیار عالی هستند ولی متاسفانه نام و نشانی ندارد و همین مسئله باعث شده صنایع دستی استان در کشور شناخته شده نباشد

معصومه ناصری افزود: با ایجاد این کارگاه از میراث فرهنگی تسهیلات و وام صنایع دستی دریافت کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در این کارگاه کارهای صنایع دستی مانند بشقاب‌های تزئینی، سینی، زنبیل خرید و جامیوه ای، گلدان و سبد گل درست می‌شود که متاسفانه بدون هیچ نام و نشانی به فروش می رسند.

تولیدات ایلام نام و نشانی ندارند| برندسازی نیاز اصلی تولید

ناصری بیان کرد: محصولات صنایع دستی استان ایلام دارای کیفیت بسیار عالی هستند ولی متاسفانه نام و نشانی ندارد و همین مسئله باعث شده صنایع دستی استان در کشور شناخته شده نباشد.

کارآفرینی در ایلام نیازمند برندسازی است
مسئول پژوهش و برنامه ریزی اداره کل فنی و حرفه‌ای ایلام در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: افرادی که برای ایجاد کسب و کار به ما مراجعه می‌کنند و افرادی که تمایل دارند ایده خود را به یک محصول یا خدمتی که جامعه خواهان آن است تبدیل کنند، اولین پیشنهاد ما به این افراد این است که این ایده را پخته کنند.

امین رستم نیا اضافه کرد: کارآفرینان قبل از اینکه دنبال تامین منابع مالی از سرمایه گذار باشند، برای ایده خود برنامه ریزی داشته باشند.

در حوزه برندسازی نیز مشاوران مختلفی چه در استان و چه در کشور وجود دارد که می‌تواند ایده را به سمت برندسازی ببرند، پیشنهاد ما به کارآفرینان این است که حتماً به سمت تجاری سازی و برندسازی بروند

وی در مورد تجاری سازی و برندسازی ایده‌ها عنوان کرد: بعد از اینکه افراد ایده خود را پخته کردند و به سمت تولید نیمه صنعتی و آزمایشی رفتند، برای اینکه بخواهند به طور جدی وارد بازار شوند باید حتماً از مشاوره‌های تجاری سازی و برندسازی بهره بگیرند.

وی ادامه داد: منظور از تجاری سازی و برند سازی این است که یک فرآیند را این ایده یا محصول طی کند که بتواند به طور موفق مورد پذیرش توسط مشتری یا مشتریان قرار گیرد.

تولیدات ایلام نام و نشانی ندارند| برندسازی نیاز اصلی تولید

رستم نیا اضافه کرد: در حقیقت این فرآیند سلسله کارهایی است که باعث می‌شود که محصول شناخته و توسط مشتریان پذیرفته شود و مشتری حاضر باشد برای حداقل مدت طولانی برای این محصول یا خدمت پرداخت را انجام دهد.

وی گفت: در حوزه برندسازی نیز مشاوران مختلفی چه در استان و چه در کشور وجود دارد که می‌تواند ایده را به سمت برندسازی ببرند، پیشنهاد ما به کارآفرینان این است که حتماً به سمت تجاری سازی و برندسازی بروند.

برندسازی محصولات تولیدی استان ایلام
مدیرکل تعاون روستایی ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به ظرفیت‌های تولیدی مثل عسل، باقلا، انگور، کنجد و…، افزود: کارگاه های مختلفی در سطح استان برای بسته بندی و برندسازی این محصولات در روستاهای استان راه اندازی شده است.

محمدناصر ناصری تصریح کرد: نیاز اصلی محصولات تولیدی استان شناخته شدن در سطح ملی است، این مهم نیازمند برندسازی است.

وی بیان کرد: تکمیل زنجیره‌های تولید علاوه بر رونق تولید، اشتغال باعث جلوگیری از مهاجرت مردم روستا به شهرهای بزرگ می‌شود.

با توجه به ظرفیت‌های مختلف استان ایلام نیاز است صنایع تبدیلی، بسته بندی و برندسازی در استان بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد، این مهم باعث رونق تولید و اشتغال در مناطق مختلف استان به خصوص روستاها می‌شود.

کد خبر: ۱۰۸٬۲۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha