۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
جنرال موتورز برخی از پیکاپ‌ها را به فروش نمی‌رساند
مشکل آتش سوزی چالش اصلی غول خودروسازی

جنرال موتورز برخی از پیکاپ‌ها را به فروش نمی‌رساند

شرکت خودروسازی جنرال موتورز به دلیل ترک خوردن سیم کشی جی ام سی، فروش محصولات پیکاپ از جمله سیلورادو و سیرا را در بازار آمریکا متوقف و تاکنون زمان عرضه بعدی این محصولات را اعلام نکرده است.

بازار؛ گروه خودرو: از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون عرضه خودروهای پیکاپ و اس یو وی با محدودیت مواجه شده است و آینده این کلاس‌های خودرویی در بازار نامشخص است. تقاضا فراوان برای پیکاپ‌ها و کاهش عرضه توام با کمبود لوازم یدکی و قطعات سبب شده که نمایندگی‌های فروش خودروسازان با دستور تولیدکنندگان توقف فروش محصولات را در برنامه قرار دهند. در این میان جنرال موتورز برای محصولات سیلورادو و سیرا توقف فروش در بازار اعلام کرده است.

دن فلورس، مدیر ارتباطات جنرال موتورز به تازگی اعلام کرد که این شرکت به نمایندگی‌های خود دستور داده که از فروش پیکاپ‌های ۲۰۲۱ به مشتریان خود داری کنند. فلورس اعلام کرد که این شرکت درحال بررسی کیفیت قطعات است و تا زمان نتیجه نهایی، از فروش جدید محصولات پیکاپ خوداری خواهد کرد. هرچند که این مدیر توضیحات بیشتری ارائه نکرده است، اما آنطور که به نظر می‌رسد این شرکت خودروساز آمریکایی با ضعف تامین قطعه در خط تولید مواجه باشد.

جنرال موتورز مدعی شده که دستور توقف فروش را به دلیل مشکل ترک خودرن جی ام سی اعلام کرده است، زیرا ترک در سیم این محصول می‌تواند منجربه آتش سوزی شود. این ایراد فنی در محصولات تولید ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ دیده شده است، بنابراین غول خودروسازی آمریکا چاره‌ای جز عدم فروش سیلورادو و سیرا را نداشت تا معضل موجود را حل کند. در کنار تمام این مسائل کاهش تراشه‌ها نیز منجربه  افت تولید خودروهای دیترویتی شده است. این دو مساله بیش از گذشته می‌تواند تقاضا برای پیکاپ‌ها را افزایش و بازار را در اختیار خودروسازان آسیایی قرار دهد.

در اوایل ماه میلادی جاری شورولت بولت با آتش سوزی خبر داغ صنعت خودرو جهان شد و اکنون ضعف در سیم کشی جی ام سی می‌تواند برای جنرال موتورز چالش مالی و فروش جدی ایجاد کند. گفتنی است که جنرال موتورز تمام ماژول‌های باتری خودروهای بولت را با نمونه آمریکایی تعویض و توقف فروش ایجاد کرده است. کاهش تراشه بیشتر از هر محصول دیگری روی خودروهای الکتریکی تاثیر منفی داشته‌اند ...

جنرال موتورز تاکنون در مورد زمان دقیق توقف فروش محصولات پیکاپ اعلام دقیقی نداشته است، اما آنطور که انتظار می‌رود مدت زمان عدم فروش فقط به دو تا سه هفته منجربه خواهد شد و پس از آن ورود به بازار جنرال موتورز باید انجام شود. زیرا خودروسازان آسیایی که رقبا سرسخت محصولات این خودروساز را وارد بازار آمریکا کردند، می‌توانند به سرعت جایگاه فروش جنرال موتورز را کسب کنند.

.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha