۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
۴۶ واحد تولیدی راکد سیستان و بلوچستان امسال احیا می‌شود
معاون استاندار سیستان و بلوچستان:

۴۶ واحد تولیدی راکد سیستان و بلوچستان امسال احیا می‌شود

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: احیای مجدد ۴۶ واحد تولیدی راکد با مجموع اشتغال ۲۲۰ نفر امسال در دستور کار این معاونت قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه اظهارداشت: با توجه به اینکه احیای واحدهای تولیدی و فعالسازی ظرفیت‌های خالی و راکد صنعتی از مهمترین مولفه‌های رونق اقتصادی است و اشتغالزایی و تحول اقتصادی را بدنبال دارد سال گذشته ۴۶ واحد تولیدی راکد سیستان و بلوچستان با پیگیری‌های انجام شده به چرخه تولید بازگشت.

وی ادامه داد: همچنین حوزه معادن در کنار ۱۷ واحد احیا شده سال گذشته؛ برای امسال احیای هفت واحد معدنی با اشتغال ۸۴ نفر در دستورکار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان از ‌ اجرای ۹۰۰ مصوبه ستاد تسهیل در استان خبر داد و گفت: بیش‌از ۹۰۰ مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع پیش روی تولید در استان اجرایی شد که ۷۰ درصد این مصوبات به حساب می‌آید.

وی افزود: در سه سال گذشته برای رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی ۱۱۱ جلسه ستاد تسهیل استان برگزار شد که در نتیجه آنها یک‌هزار و ۳۸۷ مصوبه به ثبت رسید و برای حل مشکل این واحدها با تشکیل ۶۸۲ پرونده به طور مجموع ۹۰۱ مصوبه به اجرا رسید که معادل ۶۵ درصد آنها است.

بازارچه کوله بری «میرجاوه» تا پایان شهریور فعال می شود 
زنگنه ادامه داد: با توجه به اهمیت اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی باید طرح‌هایی که قابلیت استفاده از مجوز سران سه قوه را دارند در استان شناسایی و تا پایان شهریور تعیین تکلیف شود علاوه‌بر آنها طرح‌هایی که نیاز به مجوز ملی دارند هم بررسی و طرح‌های مهم برای پیگیری در مرکز کشور مشخص و معرفی شود.

وی از فعال سازی بازارچه کوله بری میرجاوه تا پایان شهریور خبرداد و افزود: بازارچه‌های کوله بری میرجاوه و درب مستقل بازارچه میلک برای فعالیت تجاری و پیله وران مصوب استانی و کشوری هستند بنابراین باید تا پایان شهریور بازگشایی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: میرجاوه و میلک ۲ مرز مهم این استان هستند و باید شرایطی را فراهم کرد که بتوان از آنها بیشترین استفاده را برد و با توجه به شرایط کنونی این دو مرز می‌توانند در برگشت ارز به کشور هم نقش مهمی ایفا کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص کشورهای همسایه بازگشایی این بازارچه‌ها به دلیل انجام معاملات در همان مکان مانع از ورود افراد به کشور می‌شود این تضمین کننده سلامت بهداشتی و امنیتی کشور است.

کد خبر: ۱۰۸٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha