۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
مشکل سهامداران کارخانه کوسیلیکات سدیم آسفیچ حل می‌شود| بازگشت مجدد این واحد به چرخه تولید
فرماندار بهاباد:

مشکل سهامداران کارخانه کوسیلیکات سدیم آسفیچ حل می‌شود| بازگشت مجدد این واحد به چرخه تولید

یزد- فرماندار بهاباد ضمن اعلام اینکه کارخانه کوسیلیکات سدیم آسفیچ هفته آینده به چرخه تولید بازمی‌گردد، از پیگیری‌ها جهت تعیین درصد سهام سرمایه‌گذاران این کارخانه خبر داد.

به گزارش بازار، کارخانه کوسیلیکات سدیم آسفیچ واقع در شهرستان بهاباد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت اهالی روستا افتتاح شده بود، پس از دو سال فعالیت، تعطیل و اندک درآمد ۷۰۰ سهامدار هم قطع شد.

فرماندار بهاباد در این باره بیان کرد: فاز یک این کارخانه توسط سرمایه گذار و با استفاده از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید با ضمانت کارت یارانه بیش از ۷۰۰ نفر از اهالی بخش آسفیچ احداث و به بهره‌برداری رسید.

محمدمهدی خانی‌زاده بهابادی درباره علت تعطیلی این کارخانه گفت: به دلیل اختلاف بین اهالی این بخش که کارت یارانه را ضمانت تسهیلات کم بهره صندوق امید کرده بودند با سرمایه‌گذار خصوصی بابت تعیین درصد سهام اهالی، فعالیت این کارخانه بابت تعیین درصد سهام متوقف شده است.

وی در خصوص برنامه‌های مدنظر جهت بازگشت سرمایه سهامداران، تصریح کرد: جلسات کارشناسی متعدد در شهرستان با حضور سرمایه گذار و نمایندگان مردم برگزار شد و سپس کار به کارشناس رسمی دادگستری ارجاع شد و منتظر اعلام این کارشناس درباره اعلام تعیین درصد سهام مردم هستیم.

خانی‌زاده ادامه داد: با توجه به وضعیت کنونی، ارزش کنونی کارخانه بسیار بالاتر از مبلغ تسهیلاتی است که سرمایه گذار خصوصی از کارت یارانه مردم دریافت کرده و پس از تعیین سهام مردم نحوه فعالیت کارخانه با اجماع و توافق مردم ادامه خواهد یافت.

کد خبر: ۱۰۷٬۴۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha