۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
رونمایی از سیستم ویدیویی متکی بر هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس
استقرار هوش مصنوعی در خودروهای پلیس

رونمایی از سیستم ویدیویی متکی بر هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس

«موتورولا» از سیستم ویدیویی هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس رونمایی کرد، این سیستم M۵۰۰ نام دارد و برای ضبط خودکار ویدیوهای مربوط به فرد حاضر در صندلی عقب خودرو های پلیس استفاده خواهد شد.

به گزارش بازار به نقل از «THe Verge »؛ شرکت موتورولا  اولین نسل سیستم های ویدیویی مجهز به هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس را رونمایی کرد؛ این دوربین M۵۰۰  نام دارد و به عنوان یک ناظر و یک دستیار پلیس عمل خواهد کرد. این دوربین برای افزایش سطح هوشیاری و ارتقای ایمنی افسران پلیس و همچنین جلب اعتماد در بین جوامعی که پلیس با آنها سر و کار دارد طراحی شده است.

سیستم موتورولا M۵۰۰ طوری برنامه‌ ریزی شده که به محض ورود فردی به صندلی عقب خودروی پلیس، شروع به فیلمبرداری می‌کند. هدف از این کار ثبت و ضبط تمامی وقایع رخ داده برای استناد در مواقع ضروری و شناسایی هرگونه حرکت غیر عادی از سوی افراد مستقر در صندلی های عقبی خودرو پلیس است

سیستم موتورولا M۵۰۰ طوری برنامه‌ریزی شده که به محض ورود فردی به صندلی عقب خودروی پلیس، شروع به فیلمبرداری می‌کند. هدف از این کار ثبت و ضبط تمامی وقایع رخ داده برای استناد در مواقع ضروری و شناسایی هرگونه حرکت غیر عادی از سوی افراد مستقر در صندلی های عقبی خودرو پلیس است. برای این کار تنها لازم است تنظیمات این فناوری متکی بر هوش مصنوعی فعال شود تا مجموعه ای کامل از شرح واقع داخل اتومبیل پلیس در اختیار مراجع مرتبط قرار گیرد.

رونمایی از سیستم ویدیویی متکی بر هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این محصول قابلیت تصویر برداری به صورت حساس به لرزش و حرکت است که از جمله مشکلات عمده دوربین های مدار بسته داخل اتومبیل ها محسوب می شود؛ علاوه بر این، موتورولا M۵۰۰ از نور مادون قرمز  IR برای انعکاس بر روی شیشه ها استفاده می کنند تا  تصاویر به دست آمده در شب از کیفیت مناسب تری  برخوردار باشد.

ماهش ساتاریشی مدیر بخش تکنولوژی موتورولا می گوید: بستر هوش مصنوعی در دوربین های متکی به هوش مصنوعی ما  بیشتر برای نظارت بر رفتارهای انسان طراحی شده است و اینکه با چند درصد ضریب دقت بتواند نیازها را رفع کند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ هدف نهایی استفاده از این سیستم جایگزینی آن به جای هوش انسان است تا کاربر بتواند کمترین ضریب خطا و کمترین اتلاف وقت را داشته و با ارزش ترین اطلاعات را از دوربین داخل خودرو دریافت نماید.

 دوربین هایی که به هوش مصنوعی مجهز هستند به عنوان ابر رایانه هایی می توانند بدون نیاز به فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته، آنالیزهای خود را بر اساس داده های دریافتی از آن انجام دهند؛ به طور کلی استفاده از هوش مصنوعی  در بر قراری امنیت عمومی یک فاکتور ضروری برای افزایش کارایی، ایمنی و شفافیت در امور پلیس است که در پاره ای از اوقات افکار بسیاری از شهروندان را به خود مشغول می کند

وی افزود: دوربین هایی که به هوش مصنوعی مجهز هستند به عنوان ابر رایانه هایی می توانند بدون نیاز به فیلم های ضبط شده توسط دوربین های مداربسته، آنالیزهای خود را بر اساس داده های دریافتی از آن انجام دهند؛ به طور کلی استفاده از هوش مصنوعی در بر قراری امنیت عمومی یک فاکتور ضروری برای افزایش کارایی، ایمنی و شفافیت در امور پلیس است که در پاره ای از اوقات افکار بسیاری ار شهروندان را به خود مشغول می کند.

رونمایی از سیستم ویدیویی متکی بر هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس

موتورولا مدعی است که استقرار سیستم متکی به هوش مصنوعی برای ضبط خودکار ویدیوهای مربوط به فرد حاضر در صندلی عقب اولین قدم برای اصلاح برخی از سیستم های نامتعارف پلیس های محلی و حفظ حقوق افراد دستگیره شده می باشد. علاوه بر این، سیستم M۵۰۰ پیش‌ نمایشی از خودروهای پلیس در آینده را ارائه می‌کند که به استفاده هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته قادر خواهند بود ناهنجاری و تهدیدات پیچیده‌تر را به منظور افزایش هوشیاری و ایمنی افسران و شهروندان عادی تشخیص دهند.

این قطعه از نظر ساختاری بسیار ساده بوده و دارای قابلیت نصب در تمامی خودروهای پلیس می باشد، تصاویر کاملا شفاف، جامع و از زوایایی مختلفی قابل بررسی خواهد بود. این سیستم دارای گاردریل و کنترل‌های اختصاصی بوده و به یک آپشن  تاریخچه حسابرسی  مجهز شده است تا ضمن ارتقای حریم خصوصی، استفاده‌ کنندگان را به مسئولیت‌پذیری بیشتر و عدم سرپیچی از قوانین تشویق کند

این قطعه از نظر ساختاری بسیار ساده بوده و دارای قابلیت نصب در تمامی خودروهای پلیس می باشد، تصاویر کاملا شفاف، جامع و از زوایایی مختلفی قابل بررسی خواهد بود. این سیستم دارای گاردریل و کنترل‌های اختصاصی بوده و به یک آپشن  تاریخچه حسابرسی  مجهز شده است تا ضمن ارتقای حریم خصوصی، استفاده‌ کنندگان را به مسئولیت‌پذیری بیشتر و عدم سرپیچی از قوانین تشویق کند.

رونمایی از سیستم ویدیویی متکی بر هوش مصنوعی برای خودروهای پلیس

آنچه این سیستم را فراتر ار یک دوربین مستقر در داخل خودرو ارتقاء داده است، امکان جفت شدن  M۵۰۰  با دوربین V۳۰۰ حاضر روی لباس افسران پلیس است که می‌تواند وقایع را از چند زاویه ضبط کند تا در صورت نیاز به بررسی پرونده، اطلاعات بیشتری را در اختیار مراجع بگذارد. همچنین،  این سیستم با سامانه « Command Central» موتورولا یکپارچه سازی خواهد شد و ویدیوهای زنده را در زمان واقعی به پایگاه و مرکز پلیس های محلی مخابره خواهد کرد.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha