۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵
کشورهای تحریمی باید مبادلات تجاری مبتنی بر ارزهای دوجانبه داشته باشند
نماینده مردم سلماس در مجلس:

کشورهای تحریمی باید مبادلات تجاری مبتنی بر ارزهای دوجانبه داشته باشند

کشورهایی که تحت تحریم های ایالات متحده هستند می توانند بر اساس ظرفیت های پولی خود به سمت تبادلات بازرگانی گام بردارند و با حذف دلار از تجارت میان خود، محدودیت ها را دور بزنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، یعقوب رضازاده، در خصوص اهمیت بکارگیری ارزهای دوجانبه در همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای مرزهای زیادی است که این مهم سبب ایجاد تنوع و تکثر در تعداد همسایگان شده است.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه سبب ایجاد محدودیت هایی در استفاده از ارزهایی مانند دلار می کند، اظهار کرد: بر این اساس کشورمان باید به سمت انجام مبادلات تجاری و اقتصادی بر اساس ارزهای دوجانبه حرکت کند.

وی با بیان اینکه انعقاد پیمان های پولی نیز از دیگر راهکارهای خنثی سازی تحریم ها محسوب می شود، ادامه داد: در واقع کشورهایی که تحت تحریم های ایالات متحده هستند می توانند بر اساس ظرفیت های پولی خود به سمت تبادلات بازرگانی گام بردارند و با حذف دلار از تجارت میان خود، محدودیت ها را دور بزنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: البته باید اذعان کرد پیمان های منطقه ای نیز می تواند کمک شایانی به بهره گیری از بکارگیری ارزهای دوجانبه در همکاری های اقتصادی کند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد در دیدار با سفیر ترکیه در کشورمان تاکید کردم که سقف تجارت مالی ایران با ترکیه اکنون به ۴ میلیون کاهش یافته که اصلا قابل قبول نیست لذا باید به سمت تعامل بیشتر و بهره گیری از ظرفیت های مالی دوجانبه حرکت کنیم.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha