۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰
آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های بازگشت ارز صادراتی

آخرین وضعیت بررسی پرونده‌های بازگشت ارز صادراتی

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت، از تفویض بررسی پروانه‌های صادراتی ریالی به سایر کشورها به غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۴ فروردین ۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ماه ۹۷، خبر داد.

به گزارش بازار، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران، در حاشیه چهل و سومین نشست کمیته اقدام ارزی از تفویض بررسی پروانه‌های صادراتی ریالی به سایر کشورها به غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۴ فروردین ۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ماه ۹۷، در کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمان توسعه تجارت ایران، بانک مرکزی، گمرک، وزارت اطلاعات و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران از سوی کمیته اقدام ارزی خبر داد.

احسان قمری با اعلام این خبر گفت: تعداد ۳۲۲ صادرکننده نسبت به ثبت و ارسال ۷۳۴۱ پروانه صادراتی و سایر اسناد اقدام کرده‌اند که از این تعداد، ۴۵۳۷ پروانه صادراتی مربوط به واحدهای تولیدی صادراتی و ۲۸۰ پرونده نیز مربوط به واحدهای بازرگانی است.

وی افزود: این میزان صادرات به ۳۷ کشور آسیایی، ۲۱ کشور آفریقایی، ۱۹ کشور اروپایی ۵ کشور قاره آمریکا انجام شده، ضمن اینکه از نظر جغرافیایی نیز ۲۰۳۹ پروانه صادراتی مربوط به  استان تهران است.  

دبیر کمیته اقدام ارزی اضافه کرد: کمیته یاد شده ضمن بررسی تمامی پرونده‌های واصله و ارائه نظرات کارشناسی به کمیته اقدام ارزی، نسبت به تصمیم‌گیری در خصوص رفع تعهدات ارزی این دسته از صادرکنندگان اقدام میکند.

کد خبر: ۱۰۷٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha