۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
آسیب زیادی از قوانین دست و پا گیر صادرات خورده ایم
مدیرعامل یک شرکت صنایع غذایی در گفتگو با بازار

آسیب زیادی از قوانین دست و پا گیر صادرات خورده ایم

اکبر خانی مدیرعامل یک شرکت صنایع غذایی درباره زمینه های صادراتی امروز کشور در صنایع غذایی گفت: با مشکلات پیش آمده و قوانین دست و پا گیر صادرات، آسیب زیادی دیدیم.

اکبر خانی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان صادرات گلنوش همیشه قابل توجه بوده است، تصریح کرد: با مشکلات پیش آمده و قوانین دست و پا گیر صادرات آسیب زیادی دیدیم.

وی افزود: ما طبق قانونی که سالیان سال داشتیم با کشورهایی مثل عراق، افغانستان و غیره به صورت ریالی مراوده تجاری داشتیم. این روند بسیار هم تاثیر گذار بود. اما متاسفانه در ۲ سال اخیر که این قانون برداشته شد با بازگشت پیمان های ارزی ما هم باید متعهد می شدیم که ارز را بر گردانیم و با توجه به اینکه مراودات بانکی با این کشورها نیست یا خیلی ضعیف است نتوانستیم و صادرات را به شدت کاهش یافت.

در نتیجه مشتریانی که حدود ۴۰ سال تلاش کردیم و بازار آنها را به دست آوردیم متاسفانه امروز دو دستی به کشورهای رقیب به ویژه ترکیه تقدیم کردیم و از این بابت آسیب زیادی دیدیم و این بسیار جای تاسف دارد.

به کشورهای انگلیس، آمریکا و حدود ۱۳ کشور در حوزه خلیج فارس صادرات داشتیم. بیشتر در زمینه کنسرو و به ویژه رب گوجه فرنگی صادرات انجام می شد.

کد خبر: ۱۰۷٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha