۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
ساخت ۷۵ مرکز بهداشتی پس از شیوع کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام

ساخت ۷۵ مرکز بهداشتی پس از شیوع کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام

بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم کشور احداث کرده است.

به گزارش بازار، معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اشاره به فعالیت‌های عمرانی و زیربنایی این بنیاد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز ۷۵ مرکز بهداشتی و درمانی برای خدمت‌رسانی به مردم مناطق روستایی و محروم سراسر کشور ساخته شده است.

محمد مهجوری افزود: بنیاد برکت با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی و درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور دنبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به ساخت ۲۶۵ مرکز بهداشتی و درمانی در کشور تعهد دارد که تا به امروز ۱۸۰ مرکز به بهره‌برداری رسیده و افتتاح شده است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این مراکز بهداشتی و درمانی شامل خانه و مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، آزمایشگاه، پایگاه اورژانس، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت و... می‌شود.  
مهجوری تصریح کرد: ۶۵۰ منطقه روستایی تحت پوشش طرح‌های بهداشتی و درمانی بنیاد برکت قرار دارند و حجم کل سرمایه‌گذاری برای ساخت ۲۶۵ مرکز تعهد شده، ۳ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر این‌که استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پروژه‌های بهداشتی و درمانی برکت به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: بنیاد همچنین در ساخت و تکمیل ۱۷ بیمارستان در مناطق محروم با یک‌هزار و ۵۰۰ تخت مشارکت داشته که بیمارستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین، بهار همدان و نی‌ریز از جمله این پروژه‌ها هستند.

مهجوری در تشریح دیگر اقدامات بنیاد برکت در حوزه عمرانی و زیربنایی پس از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: در این مدت ۵۲۰ مدرسه با بیش از ۳ هزار کلاس درس ساخته شده است. همچنین ۵۰۰ مسجد و مرکز مذهبی فرهنگی افتتاح شده است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با تاکید بر تداوم عملیات احداث و تکمیل طرح‌های عمرانی این بنیاد در ایام شیوع کرونا گفت: در این مدت، ۲۷۵ پروژه آب‌رسانی در مناطق دارای کمبود و تنش آبی به بهره‌برداری رسیده است. ۱۵۰ پروژه دیگر برکت نیز در حوزه‌های مختلف عمرانی از جمله راه‌سازی، برق‌رسانی و ... افتتاح شده است.

به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، این بنیاد ساخت و تکمیل ۵۳ هزار طرح عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌سازی و آب‌رسانی را در دستور کار دارد که از این تعداد، ۳۵ هزار طرح تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha