۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
حجم سدهای گلستان برای جلوگیری از خسارت احتمالی سیلاب کاهش یافت
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان:

حجم سدهای گلستان برای جلوگیری از خسارت احتمالی سیلاب کاهش یافت

گرگان- سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: حدود ۶۰ درصد ظرفیت سدهای این استان برای ذخیره روان‌آب‌های ناشی از باران و جلوگیری از سیلاب احتمالی روزهای چهار و پنجم فروردین خالی از آب است.

به گزارش خبرنگار بازار ، سید محسن حسینی عصر دوشنبه در بازدید از سدهای گلستان، بوستان و وشمگیر اظهار کرد: بر روی آبراهه اصلی حوضه آبریز گرگانرود سه سد بوستان، گلستان و وشمگیر ساخته شده که با توجه به شرایط آب و هوایی و احتمال بارش زیاد تصمیم گرفته شد با کاهش ظرفیت موجود، امکان ذخیره آب ناشی از بارش روزهای آینده فراهم شود.

وی افزود: در حال حاضر سد بوستان ۱۶ میلیون مترمکعب، سد گلستان ۲۳ میلیون مترمکعب و مخزن اصلی سد وشمگیر هفت میلیون مترمکعب ظرفیت خالی برای ذخیره آب باران و جلوگیری از تخریب روان آب ها در پایین دست دارد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش بینی هواشناسی، حجم باران ناشی از فعالیت سامانه اخیر که دست کم تا سه شنبه ادامه دارد، حداکثر ۸۰ میلی متر خواهد بود که برنامه ریزی برای مهار آن صورت گرفته و جای نگرانی وجود ندارد.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به برنامه های تکمیلی برای جلوگیری از بروز سیلاب در این استان گفت: با تمهیدات اندیشیده شده در بالادست و مدیریت مخازن سدها احتمال سیلاب کم است اما با استفاده از اعتبارات حوادثی لایروبی رودخانه های استان به ویژه در حوضه گرگانرود ودر شهر آق قلا انجام شده است.

کد خبر: ۱۰٬۷۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha