۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
۲۸ میلیارتومان اعتبار برای احداث سد «گرین» نهاوند هزینه شده است
مدیر اجرایی سد گرین نهاوند:

۲۸ میلیارتومان اعتبار برای احداث سد «گرین» نهاوند هزینه شده است

همدان - مدیر اجرایی پروژه سد مخزنی گرین نهاوند گفت: تاکنون ۲۸ میلیارتومان اعتبار برای احداث سد «گرین» نهاوند هزینه شده است.

به گزارش بازار؛ عباس بیات اظهار کرد: سد گرین از پروژه‌های مهم و حیاتی شهرستان نهاوند است که در تامین آب مورد نیاز کشاورزی و شرب شهر نهاوند تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه با تامین اعتبار لازم طرح از سوی بانک‌های عامل، پیشرفت خوبی در اجرا وجود دارد؛ گفت: این پروژه با تزریق اعتبارات لازم پیشرفت ملموسی داشته است و طبق برنامه زمانبندی در حال اجراست.

مدیر اجرایی پروژه سد مخزنی گرین نهاوند با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز پروژه از طریق ماده ۵۶ تأمین شده است، افزود: با روند فعلی در اجرای پروژه امیدواریم هرچه سریعتر به مراحل پایانی نزدیکتر شده تا بتوانیم پاسخگوی مطالبه چند ساله مردم باشیم.

وی افزود: طی چهار سال گذشته مجموع اعتبار تزریق شده به سد مبلغ هشت میلیارد تومان بوده است که در نیمه نخست سال جاری این رقم به حدود ۲۸ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بیات با بیان اینکه مجموع اعتباری که از طریق ماده ۵۶ برای تکمیل سد منظور شده ۳۳۰ میلیون تومان است؛ گفت: عملیات اجرایی سد گرین نهاوند خردادماه سال ۹۰ آغاز شد و قرار بود در مدت زمان ۶ سال به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه هدف از احداث این سد تامین آب شرب شهر نهاوند و روستاهای تابعه و تامین آب کشاورزی است؛ اظهار کرد: این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی به ارتفاع ۷۰ متر، با طول تاج ۳۳۶ متر و عرض هشت متر با سطح حوزه آبریز رودخانه به وسعت ۵۳ کیلومتر مربع و حجم مخزن ۱۰ میلیون متر مکعب آب است.

کد خبر: ۱۰۷٬۰۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha