۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
همراه مکانیک: استعلام خلافی با پلاک چگونه انجام می‌شود؟

همراه مکانیک: استعلام خلافی با پلاک چگونه انجام می‌شود؟

از آنجا که استعلام خلافی خودرو یکی از متداول‌ترین کارهایی است که توسط رانندگان انجام می‌شود و هر فردی که صاحب ماشین است احتمالا هر چند وقت یک‌بار به دریافت خلافی خودرو خود نیاز پیدا می‌کند.

بازار; گروه بانک و بیمه: از آنجا که استعلام خلافی خودرو یکی از متداول‌ترین کارهایی است که توسط رانندگان انجام می‌شود و هر فردی که صاحب ماشین است احتمالا هر چند وقت یک‌بار به دریافت خلافی خودرو خود نیاز پیدا می‌کند؛ درنتیجه، پلیس راهور ناجا روش‌های متعددی را برای انجام این‌کار در اختیار مردم قرار داده که ساده‌ترین آنها استعلام خلافی خودرو با پلاک است.

همچنین روش‌هایی چون استعلام خلافی با پیامک، از طریق تماس تلفنی، با کد USSD به‌شماره *۱۱۰# و شماره VIN خودرو هم وجود دارد که در مقالات مختلف به این موارد پرداخته‌ایم.

استعلام خلافی با شماره پلاک یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌های دریافت خلافی خودرو برای پرداخت جریمه‌های ماشین است که قصد داریم در این مقاله از مجله همراه مکانیک با جزئیات کامل به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک

با استفاده از تماس تلفنی با پلیس راهور ناجا می‌توانید جریمه خودرو خود را پرداخت کنید. برای این منظور باید با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۲۸۸۸۸۸ تماس بگیرید سپس به سامانه تلفن گویای پلیس راهور ناجا وصل خواهید شد. در این سامانه امکانات متعددی ارائه می‌شود که یکی از ‌آنها گرفتن خلافی ماشین با شماره پلاک است. پس از وصل شدن به تلفن گویا می‌توانید در صورت داشتن درخواستِ هریک از موارد زیر، عدد مربوط به آن را شماره‌گیری کنید:

  • عدد ۱: وضعیت تخلفات رانندگی، کارت خودرو و گواهی‌نامه
  • عدد ۲: نشانی هیئت‌های رسیدگی به تخلفات در شهر تهران
  • عدد ۳: نشانی مراکز تعویض پلاک
  • عدد ۴: مدارک احراز سکونت در شهر تهران به‌منظور دریافت کارت خودرو
  • عدد ۵: آموزشگاه‌های دریافت گواهی‌نامه موتورسیکلت

با توجه به موارد بالا، برای استعلام خلافی خودرو با شماره پلاک، باید عدد ۱ را شماره‌گیری کنید. سپس وارد مرحله بعد می‌شوید و تلفن گویا موارد زیر را به شما اعلام می‌کند:

  • عدد ۱: تخلفات رانندگی
  • عدد ۲: صدور گواهی‌نامه
  • عدد ۳: صدور کارت خودرو

مجددا عدد ۱ را شماره‌گیری کنید و منتظر بمانید تا به اپراتور وصل شوید. اپراتور از شما شماره پلاک خودرو را درخواست می‌کند. پس از وارد کردن آن منتظر بمانید تا نتیجه خلافی خودرو شما صادر شود. به‌علاوه، در صورت استفاده از تلفن گویا پلیس راهور، امکان استعلام ریز خلافی خودرو با پلاک هم وجود دارد.

همراه مکانیک: استعلام خلافی با پلاک چگونه انجام می‌شود؟

با استفاده از این روش می‌توانید هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت خلافی خودرو خود اقدام کنید تا مشمول قانون ۲ برابر شدن مبلغ جریمه‌ها بعد از گذشت ۶۰ روز نشوید.

روش استعلام خلافی با پلاک چیست؟

کافی است با شماره تلفن ذکر شده در این مقاله تماس بگیرید، سپس شماره وضعیت تخلفات رانندگی را بزنید و درنهایت لیست جریمه‌های خود را دریافت کنید.

آیا امکان گرفتن خلافی بدون داشتن اینترنت هم فراهم است؟

بله، با استفاده از شماره پلاک می‌توانید از طریق تماس تلفنی و به‌صورت کاملا آفلاین، خلافی خود را دریافت کنید.

این مقاله در ادامه مقاله « پرداخت خلافی خودرو و قبض جریمه در ۱۴۰۰ » در سایت تحلیل بازار نوشته شده است. در این مقاله در مورد خلافی خودرو، روش‌های پرداخت آن به‌صورت آفلاین و آنلاین توضیح داده بودیم و حالا در متن فعلی، استعلام خلافی خودرو با پلاک را برایتان باز کردیم.

منبع: مقاله مجله همراه مکانیک (hamrah-mechanic.com/mag/ ) که در ۱۵ شهریور منتشر شده است.

کد خبر: ۱۰۶٬۹۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha