۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
ردگیری سیاست گذاری کلان اقتصاد ایالات متحده از سال ۲۰۰۰

ردگیری سیاست گذاری کلان اقتصاد ایالات متحده از سال ۲۰۰۰

تغییراتی در پیش گرفتن درآمد سرانه ایالات متحده، از سایر کشورهای توسعه یافته OECD به چشم می خورد که منشاء این تغییرات را می توان با افزایش غلظت سیاست گذاری کلان مرتبط کرد.

محمدشهاب بازار: در شرایطی درآمد سرانه ایالات متحده به بیش از 60 هزار دلار رسیده است که کشورهای توسعه یافته OECD نزدیک به ده سال است که در سطح درآمد سرانه 40 هزار دلار باقی مانده اند.

ردگیری سیاست گذاری کلان اقتصاد ایالات متحده از سال 2000

تفاوت بین کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته در حال توسعه:

با توجه به شباهت های داده های آماری مانند: نسبت سهم صنعت، خدمات، کشاورزی به تولید ناخالص داخلی، سهم درآمد مالیاتی از مخارج دولت، سهم سرمایه فیزیکی در تولید ناخالص داخلی و سهم مخارج دولت در تولید ناخالص داخلی در بین کشورها، تفاوت ها(تفاوت) را می توان معطوف به تفاوت در ماهیت و میزان علت عدم همگرایی درآمد سرانه کرد( توجه داشته باشیم که  در بین کشورهای در حال توسعه، اکثریت کشورهای در حال توسعه در نرخ تورم، نسبت کالاهای ساخته شده به صادرات و نرخ بیکاری مشابه هستند و قلیل کشورهای در حال توسعه ای هستند که در این شاخص ها متفاوت با دیگر کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته هستند).

علت افزایش درآمد سرانه ایالات متحده:

ردگیری سیاست گذاری کلان اقتصاد ایالات متحده از سال 2000

نسبت حمایت داخلی از بخش خصوصی (درصد از تولید ناخالص داخلی) مولفه ای از سیاست گذاری های کلان اقتصاد ایالات متحده است که دهه 2000، غلظت توجه به آن افزایش یافته است. 

کد خبر: ۱۰۶٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha