۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵
راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر

راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر

لامپ روشنایی مایکروفر که درون محفظه آن قرار دارد به صورت تک و دوتایی هستند. برای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر باید ابتدا آن را از برق بکشید و به صورت زیر عمل کند.

به گزارش بازار، مایکروفر ها نیز مانند دیگر وسایل برقی در خانه ممکن است به مرور زمان دچار مشکلاتی شوند. یکی از این مشکلات رایجی که ممکن است برای هر مایکروفری رخ دهد، سوختن لامپ روشنایی آن می باشد. لامپ های مایکروفر مانند دیگر لامپ های معمولی بر اثر استفاده در مدت زمان طولانی می سوزند. علت هایی مانند نوسان برق و یا استفاده طولانی مدت می تواند باعث سوختن لامپ های روشنایی مایکروفر شود. در صورت سوختن این لامپ ها باید نسبت به تعویض آن ها اقدام کنید. از همین رو ما دراین مقاله از مجموعه تعمیرات لوازم خانگی قصد داریم به معرفی راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر بپردازیم.

۱. علت روشن نشدن لامپ روشنایی مایکروفر چیست؟

۲. راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر؛ اشکال در برد الکتریکی

۳. راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر؛ اشکال در منبع برق

۴. راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر؛ خرابی سوکت های لامپ

۵. تعویض لامپ روشنایی مایکروفر در صورت سوختن لامپ مایکروفر

۶. تعویض لامپ داخلی مایکروفر

علت روشن نشدن لامپ روشنایی مایکروفر چیست؟

زمانی که شما درب مایکروفر را باز می کنید لامپ روشنایی مایکروفر شروع به کار می کند. در واقع این لامپ برای روشنایی محفظه داخلی مایکروفر می باشد تا شما بتوانید زمان باز کردن درب مایکروفر غذای خود را بدون بیرون آوردن از مایکروفر به خوبی ببینید. اما این لامپ ها نیز به دلایل مختلفی ممکن است دچار مشکل شوند که در این مواقع باید برای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر خود اقدام کنید. به طور کلی دلایل روشن نشدن لامپ روشنایی مایکروفر به صورت زیر می باشد:

· سوختن چراغ داخل مایکروفر

·  اشکال در برد الکترونیکی

·  اشکال در منبع برق ورودی

·  خرابی سوکت های لامپ

 که در ادامه به توضیح هریک از آن ها خواهیم پرداخت.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماکروفر سامسونگ و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای تعمیر ماکروفر سامسونگ خود از خدمات نمایندگی های این محصول بهره مند شوید.

راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر؛ اشکال در برد الکتریکی

هرکس که با کمی با دستگاه های الکترونیکی آشنایی داشته باشد (هرچند جزئی)، از میزان اهمیت برد الکترونیکی در این دستگاه ها با خبر است. ایجاد هر گونه مشکل در برد دستگاه ممکن است باعث بروز مشکلات زیادی در مایکروفر شود. یکی از دلایل روشن نشدن لامپ روشنایی مایکروفر اشکال در برد اصلی دستگاه می باشد. در صورت روشن نشدن لامپ روشنایی مایکروفر، شما ابتدا باید دستگاه را از برق بکشید. سپس اتصالات برد را به خوبی بررسی کنید. شما می توانید به کمک مولتی متر میزان ولتاژ لازم برای روشن شدن لامپ از طریق برد را اندازه گیری کنید. در صورتی که از سالم بودن برد دستگاه مطکئن شدید، باید به تعویض لامپ روشنایی مایکروفر بپردازید.

راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر

راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر؛ اشکال در منبع برق

قبل از اینکه برای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر خود اقدام کنید، مطمئن شوید که منبع تغذیه سالم است. یکی از مهم ترین فاکتورها در درست کار کردن مایکروفر و روشن شدن لامپ روشنایی آن، سالم بودن منبع تغذیه می باشد. در صورت بروز مشکل در منبع تغذیه، برق رسانی به قطعات مایکروفر خصوصا لامپ روشنایی به درستی انجام نمی شود و شما تصور می کنید که لامپ سوخته است. برای حل این مشکل ابتدا مایکروفر را از برق بکشید. سپس آن را بدون استفاده از سه راهی یا محافظ به برق وصل کنید. در صورت برطرف نشدن مشکل پریز را عوض کنید.

کاربران گرامی؛ در صورتی که از ماکروفر های بوش استفاده می کنید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر بوش بهره مند شوید.

راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر؛ خرابی سوکت های لامپ

خرابی یا اشکال در سوکت لامپ، یکی از رایج ترین دلایل روشن نشدن لامپ روشنایی مایکروفر است. قبل از اینکه بخواهید دست به تعویض لامپ روشنایی مایکروفر خود بزنید، باید به بررسی سوکت های آن بپردازید. سوکت ها وظیفه رساندن برق را به لامپ دارند و در صورت خرابی یا اشکال در آن ها، لامپ روشنایی مایکروفر روشن نخواهد شد. برای بررسی این سوکت ها مایکروفر را از برق بکشید. ابتدا از سفت بودن پایه یا سوکت ها مطمئن شوید. پس از آن به کمک مولتی متر جریان برق را بررسی کنید. در صورت اشکال در سوکت ها، باید آن ها را تعویض کنید.

تعویض لامپ روشنایی مایکروفر در صورت سوختن لامپ مایکروفر

شاید اصلی ترین دلیل روشن نشدن لامپ روشنایی مایکروفر، سوختن آن باشد که در این صورت تنها راه حل، تعویض لامپ روشنایی مایکروفر می باشد. همانطور که گفتیم لامپ های داخل مایکروفر نیز مانند تمام لامپ های معمولی به مرور زمان و با استفاده زیاد می سوزند. البته باید توجه داشت که نوسانات برق در سوختن این لامپ ها بی تاثیر نیستند. در این روزها که در کشور ما روزانه چند ساعت برق قطع می شود، احتمال سوختن لامپ روشنایی مایکروفر و یا اتفاقات از این دست بسیار بالا می رود. همچنین نوسان ناگهانی برق مشکلات جدی دیگری را از جمله (سوختن برد دستگاه) به همراه دارد که برای جلوگیری از آن باید از محافظ استفاده کنیم. در ادامه به توضیح نحوه تعویض لامپ روشنایی مایکروفر خواهیم پرداخت.

راهنمای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر

تعویض لامپ داخلی مایکروفر

لامپ روشنایی مایکروفر که درون محفظه آن قرار دارد به صورت تک و دوتایی هستند. برای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر باید ابتدا آن را از برق بکشید و به صورت زیر عمل کند:  

· بعد از باز کردن پیچ های مربوط به لامپ در صورت داشتن دو لامپ ولتاژ آن را بخوانید. برخی از مدل های مایکروفر از دو لامپ با ولتاژ ۱۲۰ ولت به صورت سری استفاده می کنند.

·  لامپ قدیمی را از مایکروفر خارج کنید.

· لامپ های جدید را در جای خود قرار دهید. توجه داشته کنید به همان صورت که لامپ سوخته را از مایکروفر جدا کردید، لامپ جدید را داخل دستگاه بگذارید.

· پس از تعویض لامپ روشنایی مایکروفر دستگاه را به برق بزنید و بدون مشکل از آن استفاده کنید.

به عنوان نکته آخر بهتر است بدانید که شما برای تعویض لامپ روشنایی مایکروفر نیاز به ابزار خاصی نخواهید داشت. پس به راحتی با خرید لامپ مناسب شروع به تعویض آن ها کنید.

کد خبر: ۱۰۶٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha