۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۳
برنامه جدید هربرت دیس برای کاهش کربن
فولکس واگن به دنبال آبروی از دست رفته

برنامه جدید هربرت دیس برای کاهش کربن

گروه خودروسازی فولکس واگن در تلاش است با راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری با بودجه اولیه ۳۵۵ دلار، طرح‌های کربن زدایی و کاهش دی اکسید کربن را مقرون به صرفه و توسعه دهد.

بازار؛ گروه خودرو: گروه خودروسازی فولکس واگن در سال ۲۰۱۵ با مدیریت مارتین وینترکورن با رسواریی دیزل گیت مواجه شد. رسوایی که در پی استفاده غیرقانونی از نرم‌افزارهای جهت کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی محسوب می‌شد. از سال ۲۰۱۵ تاکنون بارها دادگاه‌های بین المللی مختلفی در این خصوص برای فولکس واگن در بازارهای بزرگ جهانی تشکیل شده است. این رسوایی تاکنون بیش از ۳۸ میلیارد دلار جریمه برای این غول خودروسازی در جهان ایجاد کرده است.

از بدو ورود هربرت دیس به عنوان سکان دار جدید فولکس واگن، این خودروساز در تلاش است که آبرو از دست رفته خود در زمینه کاهش کربن و گازهای آلاینده را باز پس گیرد. در همین رابطه، به تازگی این خودروساز آلمانی اعلام کرده است که صندوق سرمایه‌گذاری پر ریسک برای کاهش کربن احداث خواهد کرد. در این طرح مقرر شده که فولکس با راه اندازی یک صندوق سرمایه گذاری، در ابتدا ۳۵۵ میلیون دلار در استارت آپ‌ها و پروژه‌های که مرتبط با کربن زدایی هستند، سرمایه گذاری کند.

هربرت دیس، مدیرعامل فولکس واگن به تازگی اعلام کرد: کربن زدایی منجربه مقرون به صرفه کردن بسیاری از محصولات می‌شود، باید این نکته را عنوان کرد که کربن زدایی سبب گرانی نمی‌شود. این مدیر باتجربه صنعت خودرو، افزود: کاهش دی اکسید کربن بدون ایجاد اختلال در زندگی روزمره امکان پذیر است.

دیس در خصوص برنامه جدید فولکس واگن براساس صندوق سرمایه گذاری، عنوان کرد: جذب کربن برای حذف CO۲ امکان پذیر بوده، اما به دلیل اینکه همچنان مقایس عملکرد طرح‌ها با محاسبات اقتصادی هم خوانی ندارد، یک پروژه گران معرفی می‌شود.

فولکس واگن در تلاش است که برای مقرون به صرفه ساختن خودروهای الکتریکی و کاهش قیمت باتری، نسل آینده و جوانان را به سمت محصولات کوچک تمام الکتریکی مانند ID LIFE که به تازگی در مونیخ رونمایی کرده، هدایت کند. عمده محصولات الکتریکی این غول خودروسازی از سال ۲۰۲۵ به بازار راه خواهد یافت. البته باید منتظر بود و دید که طرح‌های هربرت دیس می‌توان رسوایی دیزل گیت را از تاریخ صنعت خودرو کم رنگ کند.

کد خبر: ۱۰۶٬۷۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha