۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹
حجم سرمایه گذاری در تعاونی‌های زنجان ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است/ ساماندهی شرکتهای مسکن
استاندار زنجان:

حجم سرمایه گذاری در تعاونی‌های زنجان ۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است/ ساماندهی شرکتهای مسکن

زنجان- استاندار زنجان با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در تعاونی‌های زنجان حدود هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است،گفت: تعاونی های مسکن در زنجان ساماندهی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فتح الله حقیقی ظهر سه شنبه در آیین تجلیل از تعاونی‌های برتر استان در محل استانداری زنجان بر لزوم ضرورت ساماندهی تعاونی‌ها مسکن در استان زنجان تاکید کرد و گفت: این موضوع  بسیار مهم در دستور کار شورای مسکن استان است و به جد پیگیری می شود. 

وی اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان داشتیم که برخی از آنها پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد هم داشتند ولی چون تعاونی مسکن متولی آن بوده، روند قانونی را طی نکرده و ادامه پروژه به مشکل خورده  است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ساماندهی تعاونی‌های مسکن ضروری است، گفت: باید مشکل تعاونی ها مسکن حل شود. 

حقیقی  با بیان اینکه در حال حاضر همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای منظومه توسعه اقتصادی هستند، تاکید کرد: تعاونی‌ها در روستاها هم باید فعال شوند. 

وی با بیان اینکه تعداد مراکز دانش بنیان در استان زنجان از ۳۰ مرکز به ۷۰ مرکز افزایش یافته است، ابراز داشت:  فعال بودن شرکتهای دانش بنیان نشان می دهد کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است.

استاندار زنجان بر لزوم حل مشکلات تعاونی‌ها در استان تاکید کرد و ابراز داشت: بوروکراسی زاید اداری باید از روند فعالیت تعاونی‌ها حذف شود.

حقیقی با بیان اینکه حجم سرمایه گذاری در تعاونی‌های زنجان حدود هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است،افزود:  چهار هزار و ۸۰۰ تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد شرکت تنها یک هزار و ۴۰۰ تعاونی معادل ۲۹ درصد فعال است. 

وی  بر لزوم ضرورت فعال سازی اتاق داوری برای رسیدگی به مشکلات تعاونی‌ها تاکید کرد و گفت: در حال حاضر بانک توسعه تعاون و کارآفرینی امید فعال هستند که باید به موضوع مسکن هم توجه کنند.

استاندار زنجان تصریح کرد: علت غیر فعال بودن تعاونی‌ها مشخص و  به تقویت فعالیت تعاونی بیشتر بها داده شود.

حقیقی بر لزوم فعال سازی اتاق داوری برای حل مسائل تعاونی‌ها در استان اشاره کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها باید برای حمایت از بخش تعاون مورد تاکید قرار گیرد. 

کد خبر: ۱۰۶٬۵۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha