۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۸
جزئیات و انگیزه های یک طرح خبرساز؛ رفراندوم برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان کلید خورد
اختصاصی بازار

جزئیات و انگیزه های یک طرح خبرساز؛ رفراندوم برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان کلید خورد

ابوترابی نماینده مردم نجف آباد از طرح تقاضای رفراندوم جهت حذف یارانه های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار ، از طرح تقاضای رفراندوم جهت حذف یارانه های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم آن به مردم خبر داد.

این نماینده مجلس اظهارداشت: این طرح بر اساس اصل ۵۹  و ماده ۳۶ قانون همه پرسی طرح تدوین شده است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس با بیان اینکه یارانه های پنهان و آشکار دو برابر بودجه سالیانه کشور است، تصریح کرد: در واقع افراد مرفه جامعه بیست و پنج برابر مستضعفین از یارانه استفاده می‌کنند.

ابوترابی با بیان اینکه ما در سال تقریبا دو برابر بودجه سالیانه مملکت یارانه به مردم پرداخت می‌کنیم، تصریح کرد:  همچنین حدود ۸۶ میلیارد دلار در سال یارانه آشکار و پنهان انرژی به مردم ارائه می شود و کشور دومی که بعد از ما بیشترین یارانه آشکار و پنهان در حوزه انرژی را پرداخت می‌کند کشور چین با ۳۰ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه در حوزه یارانه های آشکار و پنهان اسراف می کنیم، تاکید کرد: با این سبک اداره کشور محال است که بتوانیم ادامه دهیم لذا زیرساختار در کشور فرسوده است و بودجه کافی وجود ندارد و ما در حال حاضر با کسری بودجه مواجه هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ضرورت همه پرسی در این بخش بیان داشت: ما باید یکبار بنشینیم و با مردم در این زمینه صحبت کنیم و بر اساس دموکراسی کار را جلو ببریم.

ابوترابی با بیان اینکه ما به اعتماد داریم،تصریح کرد: مردم ما مشکلات جنگ را در مقطعی و در مقطعی دیگر  سختی تحریم را بر دوش کشیدند  پس باید اجازه دهیم که همه پرسی در بین مردم برگزار شود، ما باید درباره موضوعی به این مهمی که در زندگی مردم تاثیرگذار است با آن‌ها با صداقت صحبت کنیم و خودشان در این زمینه تصمیم بگیرند که آیا یارانه مستقیم به حسابشان واریز شود یا مثل هم اکنون وضعیت موجود را حفظ کنیم.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس با بیان اینکه ما به صورت رسمی سه میلیون و به صورت غیر رسمی پنج میلیون اتباع خارجی داریم، تاکید کرد: این اتباع خارجی از یارانه‌ها استفاده می‌کنند. همچنین بسیاری از کالاها اعم از دارو، مواد خوراکی و سوخت که یارانه می‌گیرند، قاچاق می‌شود و این به ضرر مردم است.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha