۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸
ب ام و از Ix۵ هیدروژنی رونمایی کرد
حضور پر رنگ باواریایی‌ها در نمایشگاه خودروی مونیخ

ب ام و از Ix۵ هیدروژنی رونمایی کرد

گروه خودروسازی ب ام و در نمایشگاه خودروی مونیخ از اس یو وی جدید خود یعنی Ix۵ رونمایی کرد، این خودرو مجهز به فناوری سلول سوختی(هیدروژنی) بوده و ۱۶۸ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: نمایشگاه خودروی مونیخ ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرد، گروه خودروسازی ب ام و نیز دست پر در این نمایشگاه حضور پیدا کرده است. این خودروساز آلمانی در میان دریای از محصولات الکتریکی از خودرو جدید خود یعنی Ix۵ رونمایی کرد. Ix۵ خودرو اس یو وی این خودروساز است که با فناوری سلول سوختی نیروی الکتریکی لازم برای حرکت را تامین می‌کند. این اس یو وی برای رقابت با محصولات هیدروژنی هیوندای طراحی و تولید شده است. ب‌ام‌و نیز برای نخستین بار این محصول را در مونیخ به نمایش و عرضه عمومی در آورده است. عرضه این محصول از سوی ب ام و رقبا را در مونیخ غافلگیر کرده است.

Ix۵ از نظر طراحی شباهت فراوانی به اس یو وی X۵ سری M دارد، با این تفاوت که دیگر در زیر کاپوت خبری از یک پیشرانه هشت سیلندر مجهز به توربوشارژر با حجم ۴.۴ لیتر و ۶۱۷ اسب‌بخار قدرت نیست. بلکه قلب تپنده این محصول مجهز به یک قوای محرکع الکتریکی است. این اس یو وی هیدروژنی با تولید جریان الکتریکی ۱۶۸ اسب بخار قدرت را تولید می‌کند. گروه خودروسازی ب ام و مدعی شده که در شرایط ضروری و لازم Ix۵ می‌تواند تا ۳۶۹ اسب بخار قدرت تولید کند. این خودروساز آلمانی با شعار کارآیی، نه عملکرد به سمت تولید این محصول حرکت کرده است.

ب ام و از Ix۵ هیدروژنی رونمایی کرد

این خودروساز باواریایی معتقد است که آینده خودروسازای متعلق به محصولات هیدروژنی است، این خودروها برای بازارهای که امکان استفاده از جریان برق را برای شارژ محصولات الکتریکی ندارند، بسیار ارزشمند است. از این رو ب ام و در کنار سایر محصولات خود نسخه BEV (خودروهای پیل سوختی) را عرضه خواهد کرد.

عرضه Ix۵ به بازار بسته به دسترسی بازار هدف به سوخت هیدروژن دارد، اگر زیر ساخت سوخت هیدروژن در هر بازاری وجود داشته باشد، تعداد قابل توجهی از این محصول عرضه خواهد شد. اقبال برای این محصول عمدتا در بازارهای آمریکا شمالی و اروپا همراه است. مخزن سوخت هیدروژن Ix۵ از جنس فیبرکربن بوده که در زمان چهار دقیقه سوختگیری کامل می‌شود.

ب ام و از Ix۵ هیدروژنی رونمایی کرد

فرانک وبر، عضو هیات مدیره گروه خودروسازی ب ام و، در خصوص Ix۵ می‌گوید: فناوری پیل سوختی هیدروژنی می‌تواند گزینه بسیار مهم جهت جایگزینیبا موتورهای احتراق داخلی در کلاس محصولات اس یو وی باشد. به همین دلیل آزمایش و تست جاده‌ای براساس قوانین استانداردی محصولات هیدروژنی یکی از نقاط قوت مراکز تحقیقاتی ب ام و محسوب می‌شود.

گروه خودروسازی ب ام و آینده بسیار خوبی را برای محصولات هیدروژنی متصور است، بنابراین از مدل Ix۵ تنها چند دستگاه برای ارزیابی بازار تولید و سپس تیراژ انبوه آن آغاز خواهد شد. اگر زیر ساخت سوخت هیدروژن در بازارهای جهانی فراهم نشود، به طور قطع آینده این محصولات چندان روشن نخواهد نبود.

کد خبر: ۱۰۶٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha